نرم افزارحسابداری صدگان

چرا نباید فقط یک کسب‌وکار را شروع کنید؟

0 459

حسابداراپ

دو نوع کارآفرین وجود دارد؛ کسانی که یک شرکت را تاسیس می‌کنند و کسانی که شرکت‌های بسیاری را راه‌اندازی می‌کنند.


افرادی که شرکت‌های بسیاری را شروع می‌کنند علاقه‌مندند تا خود را « کارآفرینان سریالی» بنامند که البته ممکن است احمقانه به‌نظر برسد. ممکن است کسانی که فقط یک شرکت را راه‌اندازی می‌کنند خودشان را « صاحبان کسب‌وکار» ببینند و در نتیجه هیجان کارآفرینی را کاهش دهند. در ذیل توضیح خواهیم داد که چرا تنها شروع یک شرکت کافی نیست.شروع کسب‌وکارهای متعدد به شما این ضمانت را می‌دهد که زندگی‌تان هرگز کسل‌کننده نخواهد بود. شروع مشاغل مجموعه‌ای از چالش‌ها و هیجان‌های منحصربه‌فرد به همراه دارد. شرکت‌های جدید را شروع کنید؛ آنگاه هرگز روز‌های خسته‌کننده در زندگی‌تان نخواهید داشت.

مشاغل متعدد می‌توانند امنیت مالی ایجاد کنند
اگر هیجان ایجاد کسب‌وکارهای جدید برایتان جالب نیست، شاید امنیت مالی به مذاقتان خوش بیاید. هر استارت‌آپی مثل اپل (با ارزش ۵۹۰ میلیارد دلار)، فیس‌بوک (با ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار) Airbnb (یک شرکت خصوصی است که مقر آن در سانفرانسیسکو است، کاری که این شرکت می‌کند این است که به‌صورت آنلاین به صاحبان خانه‌ها و آپارتمان‌های خالی امکان می‌دهد که آپارتمان‌های خود را به میهمان‌ها اجاره بدهند) به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. این شرکت‌ها استثناهای نادری هستند و به‌عنوان یک قانون عمومی به حساب نمی‌آیند. اگر می‌خواهید در آینده بر کوهی از پول بنشینید، باید بیش از یک شرکت را راه‌اندازی کنید.

شروع کسب‌وکارهای متعدد باعث می‌شود که بانشاط بمانید
هر زمان که یک شرکت جدید را شروع می‌کنید، نکات جدیدی یاد می‌گیرید. در حرفه‌های کارآفرینی من، کسب‌وکارهایی را در صنایع مختلف شروع کرده‌ام که هیچ شناختی درباره ورود به آن نداشتم. آموختن، نیمی از سرگرمی انجام کار است و ذهن شما را هوشیار و مهارت هایتان را به‌روز می‌کند.شروع کسب‌وکار دیگر تلف کردن تجربه شخصی‌تان نیست.یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید با تجربه‌تان انجام دهید این است که اجازه دهید هدر رود. تجربه باید استفاده و به اشتراک گذاشته شود و با عمل به آن نگذارید که در نطفه خفه شود.

زمانی که تجربه شروع یک شرکت موفق را دارید (یا یک شرکت ناموفق) می‌توانید تغییر جهت بدهید و از آن تجربه استفاده کنید تا آن را دوباره انجام دهید یا می‌‌توانید از آن تجربه استفاده کنید تا به دیگران آموزش دهید تا چگونه آن را انجام دهند.تجربه در ایجاد یک شرکت بسیار ارزشمند است.

شروع یک شرکت با ایجاد یک شبکه ارزشمند، شروع یک شرکت دیگر را آسان‌تر می‌کند
زمانی که شرکتی را شروع می‌کنید، با سرمایه‌گذاران، مشاوران، دیگر کارآفرینان، فروشندگان، ارائه‌دهنده خدمات و افراد دیگر که به شما کمک می‌کنند تا یک حرفه را بسط دهید، ملاقات می‌کنید.این روابط بسیار باارزشند. شخصیت شما را باارزش می‌سازند و به شما اجازه می‌دهند تا شرکت‌های بیشتری تاسیس کنید.

شروع کسب‌وکارهای بیشتر اعتبار بیشتری به شما می‌بخشد
درآمد تنها چیزی نیست که با کسب‌وکارهای بیشتر رشد می‌کند.اعتبار شما نیز افزایش می‌یابد. کارآفرینان سریالی به مدت طولانی خارج از مرکز توجه نمی‌مانند. به‌دلیل تجربه‌ای که دارند از آنها خواسته می‌شود تا تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند، در کنفرانس‌ها صحبت کنند، در هیات منصفه شرکت کنند، مصاحبه انجام دهند و وبلاگ بنویسند.چنین تاثیری می‌تواند خسته‌کننده باشد اما رضایت‌بخش است. اعتبار، بخشی از برند شخصی است که می‌توانید از آن استفاده کنید تا پول بیشتری به‌دست آورید.

شروع کسب‌وکار بیشتر مساوی بهتر شدن شماست
اولین باری که کاری را انجام می‌دهید، به ندرت پیش می‌آید که آن را ادامه دهید. دومین بار با انجام آن اندکی بهتر خواهید شد. بار سوم اندک اندک شروع به افزایش اطمینان می‌کنید. بار چهارم و پنجم احساس می‌کنید بر آن مسلط شده‌اید. این برای شروع کسب‌وکار نیز صحیح است. با هر شغل جدیدی که بر پایه دانش خود، ترویج و معتبر ساختن برند براي مشتریان و بازار هدف، تجربه بازاریابی و منابع دیگر ایجاد می‌کنید، حرفه‌ای می‌سازید که به مراتب از قبلی بهتر است.چرا می‌خواهید این کار را تنها یک بار انجام دهید در صورتی که با تلاش‌های پی در پی می‌توانید بهتر شوید؟

پندار سیستم

می‌توانید مشاغل پی در پی را سریع‌تر از قبلی ایجاد کنید
هر چیزی که به ایجاد کسب‌وکار مربوط است، زمان می‌برد- تامین وجوه، بازاریابی، توسعه، تحقیق، تعیین استراتژی و غیره.

با هر بار انجام دادن این فعالیت‌های زمان‌بر، آنها آسان‌تر و سریع‌تر می‌شوند. می‌توانید وقت کمتری را صرف نوشتن طرح پیشنهادی، جست‌وجوی فروشندگان، استخدام توسعه‌دهندگان، توسعه یک برنامه بازاریابی یا جست‌وجو بازار هدف کنید.

 هشدارهایی در مورد کارآفرینی سریالی
شروع کسب‌وکارهای بسیار به همان اندازه هیجان‌انگیز است که بیان کردم. به عبارت دیگر می‌توان گفت شما باید به‌خاطر بسپارید که ریسک، ناامیدی و عوامل استرس‌زا وجود دارند. موارد زیر را همواره در نظر بگیرید.

• هنگام شروع یک شغل هوشیار باشید. برای کارآفرین شدن باید ریسک‌پذیر باشید. برای زندگی کردن باید ریسک را بپذیرید. کارآفرینی مجموعه‌ای از خطر‌پذیری‌های خود را دارد.

• نباید با کسب‌وکار قبلی خود خداحافظی کنید. زمانی که کسب‌وکار جدیدی را شروع می‌کنید، بر موفقیت و آینده آن عمیقا سرمایه‌گذاری کرده‌اید. زمانی که شرکت جدیدی راه‌اندازی می‌کنید، از شرکت قبلی غافل نمی‌شوید. هنوز آن را پیش می‌برید، مدیریت می‌کنید و از آن سود به‌دست می‌آورید.

• بین کسب‌وکارهایتان به خود استراحت کوتاهی بدهید. گرچه شروع یک کسب‌وکار جذاب است، اما اگر استراحت کوتاهی به خود بدهید، بیشتر از آن سود کسب خواهید کرد.

منبع: entrepreneur
ترجمه: دنیای اقتصاد



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.