نرم افزارحسابداری صدگان

مهارت هاي فني که آينده شغلي شما را تضمين ميکند.

0 1,539

حسابداراپ

يافتن شغل مناسب در ميان متخصصان رايانه در بازار رقابتي شديد امروز، چه در داخل کشور و چه در خارج و ساير کشورها، به هيچ وجه ساده نيست، اما ترکيبي مناسب از مهارت هاي سخت و نرم ميتواند راه را تا حد زيادي هموار کند. آنگونه که متخصصان معتقدند، شرکت هاي بزرگ و کوچک در آينده نزديک به برخي از اين مهارت ها بيش از همه نياز خواهند داشت.


به گزارش «تابناک» زماني که متخصصين رايانه و فني از صلاحيت هاي يکساني برخوردار باشند، مجموعه اي از دانش و مهارت هاي نرم و سخت در يک جا ميتواند تفاوت اساسي ايجاد کند. تشخيص آنچه در آينده نزديک در دنياي فناوري مورد نياز خواهد بود نيز البته کار چندان ساده اي نيست، اما همان کاري است که تحليلگران به آن اقدام کرده اند. از نظر اين تحليلگران مهارت هاي نرم و سخت زير و ترکيبي مناسب از آنها، نياز فوري شرکت ها در آينده است:

مهارت هاي نرم
در حالي که داشتن اين مهارت ها براي يک شغل مناسب ضروري و اساسي است، ما معمولا مهارتهايي هستند که نميتوان در رزومه کاري به آنها اشاره کرد. کليد اصلي اين است که اين مهارت ها را به عنوان فضائل يا هنر کاري خود طبقه بندي کنيد و در زمينه محيط کار هر روزه خود قرار دهيد. اين مهارت ها شما را از يک فرد معمولي که تنها ميتواند وظايف محوله را انجام دهد، متمايز ساخته و يک کارمند ارزشمند را از شما ميسازد.
انجمن ملي دانشجويان و کارمندان ايالات متحده (NACE) در پژوهشي که بر روي ۲۶۰ کارمند صورت داده اين پنج مهارت را به ترتيب اهميت، جزو ارزشمند ترين مهارت هاي يک کارمند طبقه بندي کرده است:

مهارت هايي فني که آينده شغلي شما را تضمين ميکند
کار تيمي و گروهي: افرادي که از مهارت کار گروهي بالاتري برخوردار هستند، در شغل خود از جايگاه محکم تري برخوردارند. در کار گروهي افرادي که توانايي ديدن نقشه وسيع تر را داشته و در محدوده تخصص خود فراتر از موضوعات کاري روند، در جايي که لازم باشد رهبري تيم را بر عهده ميگيرند و اين افراد از مهمترين دارايي هاي هر شرکت هستند.

تصميم سازي: توانايي نگاه از منظر هاي متفاوت و تخمين و سنجش خروجي هاي احتمالي هر تصميم – و سپس مشخص ساختن و دفاع از مسيري مشخص – به شدت مورد نياز شرکت ها هستند.

ارتباط گيري: توان خواندن و نوشتن و سخن گفتن به شکل واضح از نيازهاي اساسي هر جوينده کار است. اما افرادي که قادر به آن باشند تا مفاهيم تکنيکي پيچيده را به گونه اي واضح و بدون ابهام براي گستره عظيمي از مخاطبان تشريح کنند، از قدرت ارتباط گيري بالايي برخوردار بوده و با سايرين به کلي متمايزند:

پندار سیستم

مهارت هايي فني که آينده شغلي شما را تضمين ميکند
طرح ريزي و اولويت بندي: روش جزئيات محور، نگاه رو به جلو، و تفکر خلاقانه يکي از مهمترين فاکتورهاي براي رقابت شرکت ها در دنياي فعلي است. اين موضوع و اهميت آن بيش از همه مربوط به اختصاص منابع محدود و گران قيمت در موارد ضروري و مورد نياز است.

پژوهشگري و تفکر انتقادي: قرار نيست پاسخ همه سوالات را دانست. اما بايد دانست که کجا و از چه طريق به پاسخ سوالات رسيد.

مهارت هاي سخت و تکنيکي
در کنار اين مهارت هاي نرم، تعدادي از مهارت هاي تکنيکي و سخت نيز وجود دارد که يک پژوهش در شبکه اجتماعي LinkedIn آنها را به عنوان مشاغل پر اهميت و بيشتر مورد نياز در اين حوزه براي سال ۲۰۱۴ معرفي کرده است. و تقريبا ميتوان به خوبي توافق داشت که کدام يک از اين مهارت ها در سال ۲۰۱۵ نيز بيشتر مورد نياز خواهند بود:
امنيت داده ها: قطعا هيچ شرکت بزرگي دوست ندارد که ماجراي سال گذشته سوني برايش پيش آيد. از سوي ديگر هرچند امنيت داده ها امروزه چندان ارزان نيست، اما سرمايه گذاري اشتباه قطعا بسيار هزينه بر تر از يک سرمايه گذاري مطمئن است. لائورا مک گاريتي، متخصص استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال، در اين باره ميگويد: امنيت مهمترين موضوع براي کسب و کارها امروزه به شدت اهميت دارد، زيرا حفاظت و صيانت از اطلاعات بسيار سخت شده است.

تحليل داده ها: در حالي که طوفان بزرگ داده ها و اطلاعات جهان ما را در مي نوردد، شرکت هاي موفق به شدت نيازمند اين هستند که افراد متخصص و هوشمند را براي جمع آوري، ذخيره سازي، تحليل و يا تفسير اين حجم عظيم داده به شکل روزانه در اختيار داشته باشند.

برنامه نويسي و توسعه سيستم: از آنجايي که اکنون بسياري از کاربران به وب از طريق گوشي هاي هوشمند خود دسترسي دارند، برنامه نويسي وب و موبايل طي سالهاي آينده رشد فراگيري خواهد داشت. مک گاريتي در اين خصوص نيز عنوان کرده است: اين روند نشاني از کاهش ندارد زيرا مشتريان هر روز بيشتر تقاضا دارند. در اين ميان طراحان نرم افزار موبايل ميتوانند تجربه هاي متفاوتي را در اختيار مشتريان قرار دهند:

مديريت پروژه: مديريت پروژه شيد نسبت به ساير مهارت هاي سخت ديگر کمتر فني و تکنيکي به نظر آيد، اما اهميت و ارزش برابري با ساير مهارت هاي سخت و فني دارد. در عدم مديريت موثر پروژه، امنيت، داده کاوي و تحليل داده و طراحي و توسعه وقت کسي محسوب ميشود و يا آنکه شرکت را در موارد مورد نياز براي تغيير اولويت ها به شدت سردرگم خواهد کرد.

مديريت پايگاه داده ها: به زودي شرکت ها و بنگاه ها چالش چنداني براي جمع آوري اطلاعات و الگوهاي رفتاري مشتريان نخواهند داشت، بلکه چالش اصلي اکنون بر سر چگونگي ذخيره، دسترسي و تحليل داده ها در راستاي تدوين استراتژي و اخذ تصميم است. اين چيزي است مک گاريتي به آن اشاره ميکند. در بازارهاي ديجيتالي امروز، داشتن مهارت هاي منحصر به فرد در مديريت اطلاعات بنگاه، رقبا، مشتريان و ساير اطلاعات مربوط بسيار ارزشمند است.

منبع:تابناك



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.