نرم افزارحسابداری صدگان

سیستم یکپارچه مالیاتی در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

0 467

حسابداراپ

همزمان با اتمام استقرار طرح استانداردسازی فرایندهای مالیاتی در آذربایجان‌شرقی، اجرای سیستم یکپارچه مالیاتی در این استان آغاز می‌شود.


پندار سیستم

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از رسانه مالیاتی ایران، رسولی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت برای اجرای طرح جامع مالیاتی انتخاب شده است که در این راستا، اجرای فاز نخست طرح از سال گذشته در سراسر استان عملیاتی شده است. وی با بیان این که با اتمام مرحله اول طرح و انجام استانداردسازی فرایندهای مالیاتی، مرحله دوم طرح نیز از اول دی آغاز می‌شود گفت : طرح جامع مالیاتی، بنیان جدیدی در نظام مالیاتی کشور است که براساس وظیفه‌ای کردن فرایندهای مالیاتی برنامه‌ریزی شده است و در تمام کشورهایی که سیستم مالیاتی کارآمد دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. رسولی خاطر نشان کرد: در این سیستم، قسمت عمده کار رسیدگی، بر عهده ماشین است و تنها وظیفه نظارت، کنترل و تعقیب فرایند بر عهده افراد است و در نتیجه روش‌های دریافت مالیات بهبود یافته و از فرار مالیاتی جلوگیری خواهد شد .
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی در خاتمه خاطرنشان کرد : با اجرای کامل طرح جامع مالیاتی، رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی دقیق‌تر و علمی‌تر صورت گرفته و سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند در کمترین زمان، بهترین خدمات را به فعالان اقتصادی ارائه نماید.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.