نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات و عوارض آلایندگی تولیدات در مناطق آزاد و تجاری

0 601

حسابداراپ

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به دلیل مستثنی بودن مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از مالیات و عوارض آلایندگی، مقرر شد شمول مالیات بر تولیدات این مناطق در اصلاحیه قانون مناطق آزاد گنجانده شود.


رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با جزئیات جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بررسی طرح استفساریه شمول و یا عدم شمول مالیات و عوارض بر ارزش افزوده و عوارض بر آلایندگی تولیدات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تنها موضوع مورد بحث در جلسه امروز بود.

پندار سیستم

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون تشکیل و اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، واحدهای تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران از شمول احکام قانون مالیات بر ارزش افزوده مستثنی شده اند، به نحوی که تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از پرداخت هرگونه عوارض معمول در کشور معاف هستند، اما سوالی که مطرح می شود اینکه، آیا تولیدات این مناطق اهم از اینکه صادر شوند، در منطقه مصرف شوند و یا وارد کشور شوند از پرداخت مالیات و عوارض آلایندگی معاف هستند یا خیر؟

وی تصریح کرد: در نهایت به دلیل مستثنی بودن مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از مالیات و عوارض آلایندگی، مقرر شد شمول مالیات بر تولیدات این مناطق در اصلاحیه قانون مناطق آزاد گنجانده شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.