نرم افزارحسابداری صدگان

قانون محاسبات کشور اصلاح ميشود.

0 526

حسابداراپ

دادستان دیوان محاسبات کشور با تاکید بر ضرورت پیشگیری از وقوع جرم در کشور، گفت: پیشنهاد اصلاح قانون محاسبات کشور مطرح شده بنابراین باید از تجربیات کشورهای موفق در این زمینه مانند اسپانیا استفاده کرد.


فیاض شجاعی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره سفر مسئولان دیوان محاسبات اسپانیا به ایران، گفت: با توجه به اینکه پیشنهاد اصلاح قانون محاسبات کشور مطرح است مسئولان دیوان محاسبات تصمیم گرفتند از تجربیات کشورهای موفق  در این زمینه مانند اسپانیا استفاده کنند.

دادستان دیوان محاسبات کشور ادامه داد: اواخر سال گذشته مسئولان دیوان محاسبات برای بررسی و تبادل تجربیات دیوان محاسبات کشورهای دیگر به اسپانیا سفری داشتند که این موضوع باعث شد در هفته جاری نیز دادستان دیوان محاسبات اسپانیا همراه با هیاتی به تهران سفر کنند.

پندار سیستم

شجاعی تصریح کرد: سیستم حسابرسی اسپانیا یک سیستم حسابرسی توام با رسیدگی قضایی بوده یعنی هیات‌های حسابرسی، دادسرا، دادستان و هیات مستشاری در دیوان محاسبات آن کشور وجود دارد که سیستم پیشرفته ای از لحاظ حسابرسی محسوب می شود بنابراین می توان از نکات مثبت آن در اصلاح قانون محاسبات کشور استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان اسپانیایی به سیسستم پیشرفته دیوان محاسبات ایران اذعان داشتند، گفت: موضوعاتی مانند حوزه کاری دیوان محاسبات، بررسی صلاحیت‌ها، نحوه رسیدگی‌ها، نحوه برخورد با اشخاصی که به منافع ملت زیان می رسانند در مذاکرات با مسئولان دیوان محاسبات اسپانیا بررسی شد.

دادستان دیوان محاسبات کشور افزود: یکی از تجربیات خوبی که از  مذاکره با مسئولان دیوان محاسبات اسپانیا کسب شد این بود که در اسپانیا قبل از انعقاد قراردها با رقم بالا، قرارداد ابتدا به تایید دیوان محاسبات می‌رسد که این موضوع در انتظام مالی و حفظ حقوق مردم و پیشگیری از جرم تاثیر مطلوبی دارد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.