نرم افزارحسابداری صدگان

حذف اضافه کاری از کسورات کارمندان دولت/ بازسازی ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع

0 688

حسابداراپ

معاونت راهبردی ریاست جمهوری آن چیزی را که اعلام کرده طبق قانون بوده که پیش از این اعلام شده است.


دکترسیدتقی نوربخش، در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری ایرنا  در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر ابلاغ بخشنامه ۵۲۷۱/۹۳/۲۰۰ معاونت نظارت و راهبردی رییس جمهوری که با حذف اضافه کاری از کسورات کارمندان دولت زیر پوشش صندوق تامین اجتماعی، سبب کاهش بیش از ۲۰ درصدی حقوق ایام بازنشستگی آنان می شود، گفت: سیاست و تلاش دولت حل مشکلات مردم است.

وی تصریح کرد: معاونت راهبردی ریاست جمهوری آن چیزی را که اعلام کرده طبق قانون بوده که پیش از این اعلام شده است.

نوربخش با بیان اینکه این قانون قبلا به تصویب رسیده، تصریح کرد: به همین منظور با رایزنی و مذاکرات میان سازمان تامین اجتماعی و معاونت راهبردی ریاست جمهوری درصدد رفع مشکل هستیم.

نوربخش با بیان اینکه سخنگوی هیات دولت نیز اعلام کرده که در حال حل مشکل هستیم، افزود: این مساله نیز با تدبیر و کار کارشناسی لازم حل خواهد شد و موجب امید افزون تر در دل مردم می شود.

 بازسازی ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع

نوبخش به بحث بازسازی ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع نیز اشاره کرد و افزود: این قانون اکنون ابلاغ شده و حدود ۴۰ روز پیش نیز بخشنامه آن صادر شده است.

وی تصریح کرد: براساس این ماده قانونی، کارفرمایان می توانند براساس تمایل خود، به ازای خروج یک نیروی بازنشسته ۲۵ سال یا پیش از موعد خود، یک نفر نیروی جوان را در کارگاه و یا محل کار خود بکار گیرند.

 افزایش میزان غیبت در کارهای سخت و زیان آور از ۱۰ روز به یکسال

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به کاهش دغدغه برخی افراد شاغل در مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد و گفت: با انجام کارهای کارشناسی و تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، میزان غیبت غیرموجه در کارهای سخت و زیان آور از ۱۰ روز به یکسال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم دیگر هیچ کارگری در محیط هایی با آلاینده فعالیت نکند، افزود: در مصوبه هیات دولت نیز پیش بینی شده که کارگاه ها به سمت رفع آلاینده ها و ایمنی محیط کار خود پیش بروند.

اعطای ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کوتاه مدت به مستمری بگیران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: همچنین یکی دیگر از اقدامات این سازمان برای ارائه خدمت به مستمری بگیران و بازنشستگان، پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال وام در قالب تسهیلات کوتاه مدت و ضروری و نیز وام ازدواج و وام تحصیلی برای افراد تحت پوشش بیمه است.

نوربخش تصریح کرد: این موضوع با همکاری سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان و مستمری بگیران مورد بررسی قرار گرفته و با تعامل میان این دو نهاد، مصوب شد که این میزان تسهیلات به دو میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

وی ابراز امیدواری کرد این میزان تسهیلات نیز تا پایان سال جاری میان این افراد توزیع شود تا از این طریق بخشی از نیازهای آنان رفع شود.

 رایگان شدن خدمات بستری مستمری بگیران از آذر ماه

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، بخش زیادی از مشکلات مردم در حوزه سلامت کاهش یافته بطوریکه اکنون مردم مناطق شهری شش درصد و در مناطق روستایی مردم سه درصد هزینه های بستری را پرداخت می کنند.

وی تصریح کرد: تامین اجتماعی با برنامه ریزی خود قرار است از آذر سال جاری ارائه این گونه خدمات بستری را به بیمه شدگان سازمان رایگان کند.

 اعزام ۲۵ هزار نفر از مستمری بگیران به مشهد مقدس

نوربخش افزود: همچنین به مناسبت روز تکریم خانواده، تعداد ۲۵ هزار نفر از این اقشار با هزینه سازمان تامین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: این افراد تا پایان سال جاری از این سفر زیارتی و معنوی بهره مند خواهد شد.

 پوشش بیش از چهار میلیون مستمری بگیر و افراد تحت تکفل

نوربخش با بیان اینکه دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به عنوان مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: همچنین با تعداد افراد تحت تکفل، تعداد مستمری بگیران و خانواده های آنان به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می رسد.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی تمام ابعاد زندگی مستمری بگیران از جمله پرداخت مستمری و ارائه خدمات درمان به آنان را برعهده دارد و براساس آمار، هزینه درمانی مستمری بگیران به خاطر شرایط سنی آنها سه برابر بیشتر از افراد عادی است.

مزیت های کوتاه مدت برای بازنشستگان و مستمری بگیران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: همچنین مزیت های کوتاه مدت به بازنشستگان و مستمری بگیران از جمله خدمات دندانپزشکی، عینک، حق مسکن و خواروبار هرچند ناچیز، اما به آنها تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه تمامی ابعاد زندگی بازنشستگان و مستمری بگیران تحت تاثیر سیاستگذاری سازمان تامین اجتماعی است، افزود: مزیت های رفاهی، ورزشی، سفرهای زیارتی و سیاحتی به این افراد ارائه می شود و حتی به موضوع مسکن آنها نیز به عنوان یک مهم از سوی این سازمان رسیدگی می شود.

 وعده های رییس جمهوری در حال تحقق است

نوربخش افزود: با توجه به اینکه در دولت «تدبیر و امید» موضوع رفاه اجتماعی در راس برنامه های دولت قرار دارد، بحث طرح تحول سلامت توسط رییس جمهوری مطرح شد تا از این طریق مردم از خدمات سلامت با کمترین هزینه بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: اکنون به تمام تعهدات و برنامه های رییس جمهوری در رابطه با موضوع سلامت عمل شده و آثار این تحولات به رغم چالش های زیاد در بحث سلامت، در کوتاه مدت نیز قابل مشاهده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از آنجا که وعده های رییس جمهوری در حال تحقق و آثار آن در زندگی مردم مشخص است، تامین اجتماعی نیز به عنوان تولید کننده درمان از نظر تجهیز و منابع، نهایت همکاری را دارد تا طرح ها موفق شود.

وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مردم باید دغدغه ای جز درد و آلام بیماری نداشته باشند، در ابتدای سال، دولت در کمتر از یکسال از فرمایشات رهبر انقلاب این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و امروز گرچه ممکن است مردم چالش در حوزه سلامت داشته باشند، اما پیشرفت جدی در راستای کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم داشته است.

 ارتقای امنیت اجتماعی مهمترین کارکرد تامین اجتماعی

پندار سیستم

نوربخش با بیان اینکه وضعیت مستمری بگیران امروز دورنمای وضعیت بیمه شدگان فعلی است، افزود: اکنون نوبت به این موضوع رسیده که مستمری بگیران و بازنشستگان از مزایا بهره مند شوند زیرا ۲۵ تا ۳۰ درصد حق بیمه پرداخت کرده اند تا امروز بتوانند از مزایای خوبی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: به همین منظور ارتقای امنیت اجتماعی از مهمترین کارکردهای سازمان تامین اجتماعی به شمار می رود و برنامه داریم تا این موضوع را محقق کنیم، البته راه درازی در پیش داریم.

 افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری بگیران

نوربخش با بیان اینکه در سال جاری میزان حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران ۲۵ درصد افزایش یافته، افزود: این در حالیست که در هشت سال اخیر میزان افزایش حقوق تنها ۶ تا ۹ درصد افزایش داشت.

وی اجرای طرح بیمه تکمیلی برای اولین بار را یکی دیگر از برنامه های محوری در حوزه بازنشستگان و مستمری بگیران عنوان کرد و گفت: همچنین افزایش حق مسکن و خواروبار به میزان ۵۰ درصد در سال جاری از دیگر برنامه های این سازمان بوده است.

پیش بینی ۵۰۰ میلیارد ریال برای مسکن بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین درمورد رفع مشکل مسکن بازنشستگان و مستمری بگیران گفت: در پنج ماه باقی مانده از سال جاری، ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین مسکن بازنشستگان و مستمری بگیران پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: به همین منظور با وزارت مسکن و شهرسازی در این زمینه هماهنگ شده تا بتوانیم بحث مسکن اجتماعی برای این قشر اجرایی شود و در قالب اجرای این طرح به آنان تسهیلاتی ارائه دهیم.

نوربخش تصریح کرد: هنوز آیین نامه اجرایی این طرح تصویب نشده است.

 بزرگترین هلدینگ دارو مربوط به تامین اجتماعی است

وی با اشاره به شرکت های سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی(شستا) گفت: در حال حاضر بزرگترین هلدینگ دارو مربوط به این سازمان است که وارد بورس شده و اکنون این شرکت حدود ۹۰ درصد در بازار بورس است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: تامین اجتماعی یک سازمان بیمه اجتماعی بین نسلی است و منابع امروز ما مربوط به نسل گذشته و منابع امروز ما نیز برای نسل آینده هزینه می شود و برای حفظ این منابع تلاش خواهیم کرد.

نوربخش هدف از راه اندازی شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی را بردن سرمایه به سمت بازار، محدود شدن حاشیه ریسک و نقدپذیر بودن عنوان کرد و گفت: اکنون جهت گیری سازمان به این سمت است.

وی افزود: اصلاحات ساختاری در شرکت ها ایجاد و سازمان از سرمایه گذاری های متفرقه نیز خارج شده و اکنون عمده سرمایه گذاری سازمان در بخش دارو است و براساس اولویت، نفت، گاز، دارو، سیمان و معدن در بخش سرمایه گذاری سهیم هستند.

 بدهی دولت به تامین اجتماعی امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد

نوربخش گفت: در سال ۱۳۸۳ میزان بدهی دولت به تامین اجتماعی دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود اما به دلیل اینکه در یک دهه اخیر دولت در بسیاری از مشاغل نقش کارفرمایی داشت، این میزان بدهی تا پارسال حدود ۵۴ هزار میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه با نقش کارفرمایی دولت در برخی مشاغل این بدهی با یک رشد روزافزون روبه رو شد، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال این بدهی ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد و سود اوراق مشارکت هم به این بدهی افزوده می شود.

 ۲۰ مرکز بیمه ای تامین اجتماعی به نام شهدای سازمان شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان افتخار دارد که ۵۷ نفر از پرسنل آن به عنوان شهدای انقلاب هستند، اما متاسفانه تاکنون نامی از این شهدا برده نشده بود به رغم اینکه برخی آنها مسوولان شعب تامین اجتماعی بودند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل به مناسبت عید سعید غدیر خم نام ۲۰ مرکز بیمه ای و درمانی سازمان به نام شهدا نامگذاری شد که طی مراسمی این فعالیت انجام خواهد شد.

 صدور کارت هوشمند درمان در مراکز درمانی ملکی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: صدور کارت هوشمند درمان به عنوان یک موضوع پیچیده است، اما در مراکز درمانی ملکی در مرحله اول این کار انجام می شود زیرا این مراکز دارای پرونده الکترونیکی هستند.

وی ادامه داد: این فعالیت با همکاری شرکت خدمات ماشینی سازمان و رایتل انجام می شود.

 افزایش کارگزاری های تامین اجتماعی به ۲۴۰ واحد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش تعداد کارگزاری های این سازمان از ۱۴۰ به ۲۴۰ واحد خبر داد و گفت: بسیاری از خدمات این سازمان در کارگزاری ها انجام می شود، به همین منظور توسعه کار برون سپاری خدمات را در برنامه کاری خود داریم.

وی تصریح کرد: همچنین پرداخت خسارت متفرقه نیز به این دفاتر کارگزاری واگذار شده و دیگر مردم برای دریافت خسارات خود مجبور به تحمل صف های طولانی در مراکز اسناد پزشکی نیستند.

نوربخش گفت: همچنین به منظور توسعه فعالیت های کارگزاری ها، تسهیلات بدون بهره به این واحدها اعطا شد.

 حدود ۱۴ هزار پرونده در هشت سال گذشته تعیین تکلیف نشده بود

وی با بیان اینکه حدود ۱۴ هزار پرونده در هشت سال گذشته انباشته شده بود، اظهار داشت: این پرونده ها تعیین تکلیف نشده بود و ین خدمات را به شرکت های خصوصی واگذار کردیم.

 کاهش سه میلیون مراجعه و گسترش خدمات غیرحضوری

نوربخش افزود: با گسترش خدمات «آی سی تی»، سه میلیون مراجعه به مراکز تامین اجتماعی و کارگزاری ها کاهش یافته که این موضوع به دلیل پرداخت فهرست حق بیمه به صورت اینترنتی و پرداخت حق بیمه مشاغل آزاد از طریق سیستم های خودپرداز بوده است.

وی با بیان اینکه با این اقدامات خدمات غیرحضوری در این سازمان در حال گسترش است، ادامه داد: امیدواریم با گسترش خدمات غیرحضوری بتوانیم تعداد پرسنل را نیز کاهش دهیم.

نوربخش با بیان اینکه تشکیل پرونده الکترونیکی بیماران در هفته دولت کلید خورده، گفت: تمام تلاش ما رضایتمندی مردم است زیرا با این کار بخش عمده ای از مشکلات مردم رفع خواهد شد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.