نرم افزارحسابداری صدگان

تکمیل زنجیره مالیات بر ارزش افزوده درسال ۹۴/خرده فروشی‌ها هم مالیات برارزش افزوده می‌پردازند

0 478

حسابداراپ

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مرحله هفتم و پایانی قانون مالیات بر ارزش افزوده سال آینده اجرایی می شود، گفت: درآمد مالیاتی کشور در شش ماه اول سال جاری به ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید.


علی عسگری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره زمان اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: برای مالیات بر ارزش افزوده ۷ مرحله تعریف کرده ایم که مودیان رابا فراخوان  مکلف به اجرامی کنیم که از این مراحل ۵مرحله انجام شده است و مرحله ششم در حال انجام است.

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مرحله ششم این قانون شامل گروههای خرده فروشی است، گفت: مرحله آخر شامل برخی حلقه های مکمل از گروههای قبلی است که مانده اند.

عسگری با بیان اینکه اگر اصناف در اجرای قانون مقداری بیشتر همکاری کنند شاید بتوانیم قانون را تسری بدهیم، گفت: تسری قانون به خرده فروشی با مقاومت مواجه است.

پندار سیستم

وی افزود: در این مرحله لازم است که  اصناف صندوق فروش نصب کنندو برای نصب آن فراخوان دادیم  که یا نصب نکردند یا نصب کردند استفاده نمی کنند.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: در این مرحله از اصناف تقاضا می کنیم صندوق ها را نصب و استفاده کنندچرا که در این مرحله کاری با آنها نداریم.

عسگری با بیان اینکه مرحله هفتم سال آینده اجرا و زنجیره مالیات بر ارزش افزوده سال آینده تکمیل می شود ، گفت: ممکن است برخی مودیان باشند که در این میان جا بماننداز این رو در حال بررسی و طبقه بندی برخی مودیان هستیم که بر اساس نوع و حجم فعالیتشان تکالیف متفاوتی برای آنها وضع کنیم و به طور مثال ممکن است از مودیان بخواهیم که سه نوع صندوق (فروش، ذخیره مالیاتی، حسابداری) داشته باشند.

وی درباره میزان درآمدهای مالیاتی کشور در سال جاری، با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد تکلیف بودجه در شش ماهه اول سال از درآمد مالیاتی محقق شده است، گفت: در شش ماه اول سال جاری ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب شده است.

به گفته رییس سازمان امور مالیاتی از کل درآمدها حدود ۹ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است و  ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به مالیات‌های مستقیم است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.