نرم افزارحسابداری صدگان

اخراج زنان کارگر تا پایان دو سالگی فرزندانشان ممنوع اعلام شد.

0 663

حسابداراپ

 معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: اخراج کارگران زن و تغییر شغل و نقل و انتقال آنان، جز با رضایت خودشان، در ایام مرخصی زایمان و تا زمان اتمام دوران شیردهی ممنوع می باشد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘محمدعلی سلیمی’ روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت:با توجه به بند سه سیاست های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری و بند سه بخشنامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع اجرای سیاست های جمعیتی مذکور و در راستای اجرای تبصره دو ماده سه قانون ترویج تغذیه با شیر مادر،اخراج، تغییر شغل و نقل و انتقال مادران در ایام شیر دهی جز با رضایت خوشان ممنوع است.
سلیمی افزود: در خصوص زنان کارگر دارای قرارداد کار موقت شاغل در کارهایی که ماهیت مستمری دارند، چنانچه تاریخ اتمام قرارداد با ایام مرخصی زایمان و دوران شیردهی تلاقی یابد، تاریخ خاتمه قرارداد کار به پس از ایام شیردهی انتقال خواهد یافت.

پندار سیستم

وی با بیان اینکه مدت قراداد این قبیل کارگران تا میزان باقیمانده از ایام شیردهی افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: در خصوص زنان کارگر دارای قرارداد موقت شاغل در کارهایی با ماهیت غیرمستمر، چنانچه تاریخ اتمام قراداد یا کار معین با ایام مرخصی زایمان یا دوران شیردهی تلاقی یابد ،قرارداد خاتمه نخواهد یافت.
وی اضافه کرد: همچنین در رابطه سه سویه کار موضوع ماده (۱۳) قانون کار، حتی در صورت تغییر پیمانکار در ایام مرخصی زایمان و شیردهی، با بقای کار و کارگاه، کارفرمای اصلی و پیمانکار جدید مکلف به ادامه کار کارگر زن تا پایان دوران شیردهی خواهند بود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.