نرم افزارحسابداری صدگان

یکی از فرزندان زنان سرپرست خانوار اولویت استخدام دارند.

0 743

حسابداراپ

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، پیشنهاداتی را در حوزه استخدامی زنان شاغل به منظور لحاظ در لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، به کمیسیون اجتماعی دولت ارائه کرد.


 معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، پیشنهاداتی را در حوزه استخدامی زنان شاغل به منظور لحاظ در لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، به کمیسیون اجتماعی دولت ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا از معاونت امور زنان و خانواده، از آنجا که مهلت آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری به اتمام رسیده و ضروریست اصلاحات مربوطه در قانون دائم آن پیش بینی شود، معاونت امور زنان و خانواده، پیشنهادات اصلاحی و الحاقی خود را در مواد قانون مذکور در حوزه بانوان شاغل تدوین و جهت بررسی و تصویب به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال کرد.

بر اساس این گزارش، مفاد پیشنهادی به شرح ذیل است:

– پیشنهاد الحاق یک تبصره به ماده ۴۲ (افزودن سه سال به حداکثر سن استخدام زنان شاغل)

– اولویت در استخدام یکی از فرزندان زنان سرپرست خانوار پس از بازنشستگی، از کار افتادگی یا فوت زنان سرپرست خانوار شاغل

– تبدیل وضعیت استخدامی زنان سرپرست خانوار

پندار سیستم

– استفاده از توان و ظرفیت زنان توانمند در پست های مدیریتی و تکلیف دستگاه ها در این زمینه

– اصلاح مقررات عائله مندی و رفع ابهام موجود در قانون و توجه به وضعیت زنان بد سرپرست یا زنان مجرد خودسرپرست که بیش از ۴۰ سال داشته و یا متکفل مخارج والدین باشند

– پرداخت پاداش برای تولد فرزند در راستای سیاست افزایش جمعیت

– پرداخت کمک هزینه تهیه شیر مصنوعی و وسایل بهداشتی به کارمندان دارای فرزند دو قلو و بیشتر

– حق امنیت شغلی، اخلاقی، بهداشتی و ایمنی و رعایت عفاف در محیط کار

– کاهش ساعات کار بانوان معلول و یا دارای فرزند معلول، زنان سرپرست خانوار و یا دارای همسر و فرزند بیمار صعب العلاج و نیز کارکنان مردی که دارای این شرایط خاص باشند

– بازنشستگی پیش از موعد بانوان به نحوی که بتوانند بنا به درخواست خود با ۲۰ سال خدمت بدون لحاظ شرط سنی با حقوق به نسبت سنوات بازنشسته شوند و مادران شاغل دارای سه فرزند و بیشتر که بتوانند به ازای هر فرزند از یک سال افزایش سنوات برخوردار شوند.

– رفع مشکلات فعلی افزایش مرخصی زایمان و پیش بینی ۱۲ ماه برای دو قلو و بیشتر و مرخصی دو هفته پدران صرف نظر از شاغل یا غیر شاغل بودن مادران و پیش بینی بار مالی و امنیت شغلی آنان.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.