نرم افزارحسابداری صدگان

ماليات بر کالاهاي آسيب رسان در قانون ماليات بر ارزش افزوده

0 1,015

حسابداراپ

معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي کشور در اجلاس مشترک با سازمان جهاني بهداشت، ماليات بر کالاهاي آسيب رسان در قانون ماليات بر ارزش افزوده کشورمان را تشريح کرد.


به گزارش رسانه مالياتي ايران، عليرضا طاري بخش، معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي کشور با تشريح روند اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در ايران، از اختصاص يک درصد از درآمد ماليات بر ارزش افزوده در قانون بودجه سال جاري نيز سخن گفت.

پندار سیستم

وي در ادامه، ماليات بر کالاهاي آسيب رسان از جمله ماليات بر ارزش افزوده نوشابه هاي گازدار، آلاينده هاي محيط زيست و سيگار و سهم هريک از موارد ياد شده را در درآمدهاي مالياتي کشور تشريح نمود و افزود: علاوه بر ماليات بر ارزش افزوده با نرخ عمومي، به هريک از اين کالاها درصدي اضافه شده که درآمد حاصل از آن به بخش هاي خاص اختصاص داده مي شود.

طاري بخش تصريح کرد: ۶۰ درصد از درآمدهاي حاصل از ارزش افزوده اضافه شده بر نوشابه هاي گازدار به وزارت بهداشت و ۴۰ درصد آن به وزارت ورزش و جوانان جهت مصرف در محل تعيين شده اختصاص يافته است. معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي کشور در ادامه اظهار داشت: ۵۰ درصد از درآمدهاي حاصل از ارزش افزوده اضافه شده بر سيگار به وزارت آموزش و پرورش و ۵۰ درصد ديگر به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اختصاص يافته است.

وي خاطرنشان کرد: احتمال افزايش ماليات بر ارزش افزوده کالاهاي آسيب رسان در لايحه بازنگري قانون ماليات بر ارزش افزوده بمنظور بازدارندگي مضرات اين نوع کالاهاي آسيب رسان وجود دارد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.