نرم افزارحسابداری صدگان

رشد قارچ گونه خرید و فروش کد اقتصادی/ ثبت اسناد به اسامی اعلام شده از سوی سازمان مالیاتی توجهی نمی‌کند

0 680

حسابداراپ

 از لحاظ میزان درآمدهای مالیاتی و نحوه وصول مالیات چهل سال از دنیا عقب هستیم.


نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس با اشاره به رشد شرکت‌هایی که اقدام به فروش کد اقتصادی می‌کنند و با تاکید بر اینکه این خطر بزرگی برای اقتصاد است، گفت: از لحاظ میزان درآمدهای مالیاتی و نحوه وصول مالیات چهل سال از دنیا عقب هستیم.

عباسعلی منصوری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه مشترک مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک دیروز جلسه ای را با نصراللهی مدیرکل صنایع نساجی وزارت صنایع و اتحادیه های نساجی و پوست چرم و عسگری رییس سازمان مالیاتی، گفت:‌ در این جلسه ابهامات و سوتفاهم هایی درباره نوع پرداخت مالیات ،‌مالیات علی الراس و نوع برخورد مودیان مالیاتی مطرح شد که ناشی از نبود اطلاع از قوانین بود.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  بر اساس اعلام رییس سازمان مالیاتی برخی از اشکالات در قانون مالیاتی مرتفع می شود، افزود: متاسفانه شرکت‌هایی که بیشتر نقش دلالی دارند، تاسیس شده و برای اینکه خریدار از مالیات فرار کند کد اقتصادی شان را جایگزین کد خریدار واقعی می کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: شرکتهای واسطه کد اقتصادی خود را می فروشند و نمی گذارند مشخصات خریدارواقعی ثبت شود و از این راه از پرداخت مالیات فرار می کنند و شرکت واسطه پس از دریافت درصدی از خریدار واقعی منحل می شود.

پندار سیستم

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس تاکید کرد: متاسفانه تعداد شرکتهایی که کد خود را می فروشند زیاد شده و این اقدام بسیار خطرناکی است.

منصوری آرانی با بیان اینکه با رییس سازمان امور مالیاتی صحبت کردیم و وی اعلام کرد که دربرخورد بااین شرکتها  موفق نبودیم چراکه سازمان ثبت به هشدارهای ما توجهی نمی کند و علی رغم اینکه اسامی افراد داده شده است اما همچنان این شرکتها را ثبت می کند.

به گفته نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس بعضا گروههایی هستند که بیش از ۵۰۰ شرکت ثبت کرده و واسطه هستند و کد خود را می فروشند و پس از مدتی آن را منحل و شرکت دیگری را جایگزین می کنند، این خطر بسیار بزرگی است که باید حتما به آن رسیدگی شود.

وی با تاکید بر اینکه میلیاردها تومان از درآمدهای کشور بابت مالیات پرداخت نمی شود، گفت: از لحاظ میزان درآمدهای مالیاتی و نحوه وصول مالیات چهل سال از دنیا عقب بوده و تنها کشوری هستیم که با عملکرد بد، فرار مالیاتی ایجاد می کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اقتصاد بسیاری از کشورها  از طریق مالیات اداره می شود بر اینکه قرار است مقرراتی راههای برخورد با کدفروشان شناسایی شود، ‌گفت: فرایند مالیات برارزش افزوده در کشور ما کامل نیست و واسطه ها اجازه نمی دهند زنجیره تولید تا مصرف کامل شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.