نرم افزارحسابداری صدگان

دریافت مالیات ارزش افزوده در اغذیه فروشی ها و فست فودها، تخلف است.

0 945

حسابداراپ

رئیس بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: دریافت مالیات ارزش افزوده در اغذیه فروشی ها و فست فودها، تخلف است چون هنوز مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نیستند.


به گزارش خبرگزاری مهر، رضا زرین گل گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نظارت دوره ای از اغذیه فروشی ها و فست فودها صورت می گیرد و شهروندان در صورت مشاهده تخلف، حتما به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد شود.

رئیس بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: فروشگاه‌های زنجیره ای مشمول این قانون هستند و هزینه این مالیات ( ۸ درصد ) را پس از جمع بندی قیمت کالاهای خریداری شده و در انتهای برگه فروش درج می کنند که ممکن است برای مشتریان ابهام داشته باشد.

پندار سیستم

وی تصریح کرد: قیمت نهایی کالاها و مبلغی که باید خریدار بپردازد نباید بالاتر از قیمت برچسب روی کالا باشد و در برخی فروشگاهها باجه ای برای توضیح این مطلب دایر است.

زرین گل افزود: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخلفی دیده نمی شود و البته شهروندان در صورت مشاهده تخلف می توانند اعلام کند تا پیگیری شود.

وی گفت: قیمت درج شده روی محصولات در این فروگاه ها شامل سود عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، هزینه حمل کالا و مالیات بر ارزش افزوده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.