نرم افزارحسابداری صدگان

میزان درآمد ایرانیان ؛ متوسط رو به بالا

0 557

حسابداراپ

بانک جهانی در تازه ترین فهرست خود از درآمد ملت های جهان، میزان درآمد ایرانیان در سال مالی ۲۰۱۴ – ۲۰۱۳ را ˈمتوسط رو به بالاˈ ارزیابی کرده است.


به گزارش تارنمای رسمی بانک جهانی، کشورهایی که تولید سرانه در آنها یکهزار و ۴۵ دلار یا کمتر باشد، کم درآمد؛ کشورهایی که تولید سرانه در آنها بیش از یکهزار و ۴۵ تا ۱۲ هزار و ۷۴۶ دلار باشد، میان درآمد؛ و کشورهایی که تولید سرانه در آنها بیش از ۱۲ هزار و ۷۴۶ دلار باشد، پردرآمد دسته بندی شده اند.

همچنین چهار هزار و ۱۲۵ دلار، مرز درآمد متوسط رو به بالا و متوسط رو به پایین در گروه ˈمیان درآمدهاˈ در نظر گرفته شده است.

تولید سرانه با تولید ناخالص ملی (GNI) تقسیم بر جمعیت کشور برابر است.

پندار سیستم

بر این اساس، کشورهایی چون افغانستان، تاجیکستان، کره شمالی، میانمار، بنگلادش، آفریقای مرکزی و بسیاری از کشورهای فقیر آفریقایی در گروه کشورهای کم درآمد جای گرفتند.

مصر، ارمنستان، هندوستان، پاکستان، سوریه، اوکراین، ازبکستان، قرقیزستان، اندونزی، گرجستان، مولداوی، مغرب (مراکش)، فلسطین (شامل کرانه باختری و غزه)، یمن و شماری از کشورهای آفریقایی در گروه ملت هایی با درآمد ˈمتوسط رو به پایینˈ قرار گرفتند.

در این گزارش، کشورهای ایران، چین، آرژانتین، برزیل، مکزیک، رومانی، عراق، ترکیه، اردن، لبنان، مالزی، جمهوری آذربایجان، مجارستان، قزاقستان، ترکمنستان، و شماری دیگر از کشورها در گروه درآمدهای ˈمتوسط رو به بالاˈ جای گرفتند.

بانک جهانی همچنین درآمد سرانه در ایالات متحده آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلستان، سوییس، کانادا، کره جنوبی، روسیه، هلند، زلاندنو، امارات متحده عربی، قطر، عمان، کویت و شماری دیگر از کشورها را در رده کشورهای پردرآمد دسته بندی کرده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.