نرم افزارحسابداری صدگان

استعلام از سازمان امور مالیاتی برای تمدید کارت بازرگانی ضرورتي ندارد.

0 646

حسابداراپ

درخواست فعالان بازرگانی از کمیسیون اقتصادی مجلس این است که برای تمدید کارت بازرگانی ضرورت اخذ استعلام از سازمان امور مالیاتی حذف شود تادر جریان تجارت خارجی کشوراختلالی پیش نیاید.


پندار سیستم

 پدرام سلطانی در گفت و گوبا خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با یادآوری بررسی لایحه اصلاح نظام مالیاتی در کمیسیون اقتصادی مجلس،گفت: لایحه‌ای که توسط دولت قبل در این باره تهیه شده بود ایرادات متعددی داشت که مخل فضای کسب و کار بود و بدون کسب نظر از بخش خصوصی تدوین شده بود.

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ،افزود: با روی کار آمدن دولت جدید و نگاه مثبت وزیر جدید و تعامل سه جانبه مجلس  و وزارت اقتصاد توانستیم بخش اعظمی از آن ایرادات را رفع کنیم.
وی به ایرادات موجود اشاره کرد و گفت: در قانون موجود معافیت مالیاتی برای واحدهای تازه تاسیس وجود دارد یعنی اگر قرار است واحدی در مناطق برخوردار احداث شود در یک دوره ۵ ساله از ۸۰ درصد معافیت و در مناطق محروم در یک دوره ۱۰ ساله از ۱۰۰ درصد معافیت برخوردار می شود.
سلطانی با بیان اینکه در اصلاحات انجام شده این دوره معافیت کم شده است، افزود: در اصلاحات جدید میزان معافیت به نسبتی از سرمایه ثبت شده که در مقایسه با روش جدید می بینیم که میزان مدت معافیت کاهش یافته است از این رو از مجلس می خواهیم این مصوبه را اصلاح کند.
وی ادامه داد: موضوع بعدی ضرورت اخذ پاسخ از سازمان امورمالیاتی برای تمدید کارت بازرگانی است و همین موضوع حداقل یک تا دو ماه فعالان اقتصادی رادرگیر خود می کند و رفت و آمدهای مکرر به سازمان مالیاتی به صادرات و واردات خدشه وارد می کند چرا که فعال اقتصادی مدتی کارش برای این موضوع متوقف می شود .
نایب رییس اتاق بازرگانی وصنایع و معادن ایران افزود: درخواست ما از کمیسیون اقتصادی مجلس این است که ضرورت اخذ استعلام از سازمان امور مالیاتی حذف شود تا اختلالی در جریان تجارت خارجی کشور پیش نیاید.
سلطانی گفت: استدلال مسولین سازمان امور مالیاتی در ضرورت اخذ استعلام برای کارت بازرگانی این است که بخشی از فعالان اقتصادی بدهی مالیاتی دارند واین ضرورت برای کاهش میزان بدهی هاست.
وی با بیان اینکه نسبت بدهکاری مالیاتی به پرداختهای مالیاتی کم است، افزود: ضرورت استعلام از سازمان امور مالیاتی فعالان اقتصادی صحیح العمل را دچار مشکل می کند چرا که ۲ درصد فعالان ممکن است بدهی مالیاتی داشته باشند که این ظلم بزرگی به ۹۸ درصد فعال اقتصادی صحیح العمل است.
نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن ایران گفت: سازمان امور مالیاتی کل بدهی مالیاتی دارندگان کارتهای بازرگانی طی ۱۵ سال گذشته را ۲هزار و۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده و این درحالی است که پیش بینی می شود در سال جاری ۵۲ هزار میلیارد تومان مالیات از سوی دارندگان کارتهای بازرگانی وصول شود.
سلطانی با بیان اینکه میزان تخلف دارندگان کارتهای بازرگانی به نسبت کل مالیات وصولی ناچیز است، افزود: بخش بزرگی از مبلغ بدهی مربوط به کسانی است که یک سال از کارت بازرگانی خود استفاده کرده وسپس متواری شده اند.
وی درادامه در این باره که چه تعدادی از دانه درشتها در اتاق بازرگانی فعالند وبرای تسهیل در پرداخت مطالبات چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: برای استمهال بدهی تولید کنندگانی که به دلیل شرایط اقتصادی نتوانستند مطالبات بانکی را پرداخت کنند تلاشهای زیادی صورت گرفت.
نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: گروه اندکی هستند که از رانت استفاده کرده و یا منابع بانکی رادر غیر از محل خود صرف کرده اند که باید با آنها برخورد شود و اتاق بازرگانی از این متخلفان دفاع نخواهد کرد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.