نرم افزارحسابداری صدگان

اعلام نرخ های جدید سود بانکی

0 556

حسابداراپ

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی با اعلام جزییات نرخ های جدید سود بانکی گفت: نرخ سود سپرده های روزشمار و کمتر از سه ماه ۱۰ درصد، سه تا شش ماه ۱۴ درصد، شش تا ۹ ماه ۱۶ درصد، بیش از ۹ ماه تا کمتر از یک سال ۱۸ درصد و سپرده های یک سال ۲۱ یا ۲۲ درصد تعیین شده است.


 عبدالناصر همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با تاکید بر اینکه نرخ سود سپرده ها باید توسط بانک مرکزی ابلاغ شود، افزود: البته این امکان وجود دارد که نرخ سود سپرده های یک ساله از ۲۱ به ۲۲ درصد افزایش یابد.

وی با بیان این که، بر اساس توافقات جدید، سپرده های یک ساله پس از پایان دوره مشمول دریافت سود ۲۱ یا ۲۲ درصدی می شوند تصریح کرد: در صورتی که سپرده گذاران قبل از پایان این دوره اقدام به خروج وجوه کنند، میزان پرداخت سود به آنها کاهش می یابد.

پندار سیستم

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی درباره تاخیر ابلاغ نرخ های جدید سود سپرده های بانکی توسط بانک مرکزی نیز گفت: بانک مرکزی در نظر دارد تمامی جوانب نظارتی را بررسی و با رعایت ضمانت اجرایی نرخ های سود را به تمامی بانک ها و موسسات اعتباری ابلاغ کند.

وی ، ایجاد ثبات و انضباط در بازار پول کشور را از اهداف بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: بانک مرکزی علاوه بر ابلاغ توافق بانک ها از ابزارهای نظارتی خود برای اجرای آن بهره گیری خواهد کرد.

به گفته همتی، تمامی بانک های خصوصی و دولتی پس از ابلاغ این دستورالعمل که تا پایان هفته جاری از سوی بانک مرکزی انجام خواهد شد، ملزم به اجرای نرخ های جدید سود بانکی هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف سود سپرده هایی که قبل از توافق جدید در بانک ها با نرخ های بالاتر سپرده گذاری شده است، چه خواهد شد، اظهار داشت: توافق جدید نرخ سود سپرده ها مشمول سپرده گذاری های گذشته بانک ها نمی شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.