نرم افزارحسابداری صدگان

پیش نویس لایحه بیمه زنان خانه دار به دولت می رود.

0 619

حسابداراپ

 افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل که در دولت دهم مطرح و به قانون هم تبدیل شد در مرحله اجرا به بهانه تخصیص نیافتن اعتبار اجرایی نشد این درحالی است که هنوز زنان شاغل کشورمان در انتظار افزایش مرخصی زایمان به سر می‌برند.

پندار سیستم

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که قانون افزایش مرخصی زایمان زنان شاغل، یک قانون ناقص الخلقه است و چون دستگاه‌ها مجاز برای اجرایی شدن آن شده‌اند و تکلیفی برای آنان تعریف نشده است و بودجه‌ای نیز به دستگاه‌ها داده نشده است.از عدم اجرا شدن افزایش مرخصی زایمان زنان در دستگاه‌ها انتقاد کرد . وی معتقد است مگر در دستگاه‌های دولتی و اداری چند نفر از کارکنان رسمی را زنانی تشکیل می‌دهند که مشمول افزایش مرخصی زایمان می‌شوند بنابراین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها با مدیریت بودجه خود می‌توانند افزایش مرخصی زایمان را اجرایی کنند.

  موافقت با افزایش مرخصی زایمان 

در این بین دولت تدبیر وامید عزم خود را جزم کرده است تا این قانون که به عنوان یک مشوق برای افزایش جمعیت محسوب می شود اجرا شود.  روز گذشته معاون رییس جمهور از موافقت با افزایش مرخصی زایمان  زنان شاغل در سال جاری خبر داد. وی خاطرنشان کرد که این موضوع در اولویت کارهای واحد حقوقی معاونت امورزنان قرار گرفته است تا موانع اجرایی آن رفع شود .بنابراین طرح این موضوع به معنای باز شدن روزنه‌ای در راستای اجرای این لایحه است. که می‌توان امیدواری زنان را در این زمینه افزایش داد.

ملاوردی تصریح کرد: ما نیز با مفاد این لایحه موافق هستیم و تلاش می‌کنیم تا هر چه سریعتر بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

  اعتبار تامین می شود

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده می‌گوید: تخصیص اعتبار لازم برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان مادران در کمیته تخصصی کمیسیون اجتماعی دولت مورد بررسی قرار گرفته است و تصمیم گرفته شد تا بودجه  لازم برای اجرایی شدن این قانون از محل اعتبارات افزایش جمعیت که در ردیف بودجه وزارت بهداشت قرار دارد تأمین شود.ملاوردی  خبر خوش دیگری هم می‌دهد که اجرایی شدن افزایش مرخصی زایمان مادران به دلیل قانونی بودن آن نیازمند لایحه دیگری نیست و فقط معاونت مربوطه باید برای تأمین اعتبارات آن اقدام خواهد کرد.

 ارائه پیش نویس لایحه بیمه زنان خانه دار 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پیش نویس لایحه بیمه زنان خانه دار تدوین شده است و تا هفته آینده به دولت ارائه می‌شود.

وی  همچنین دربخش دیگری ازسخنان خود ادامه داد: بعد از پیشنهاد شورای نگهبان مبنی بر اینکه باید بیمه زنان خانه دار به یک قانون دائمی تبدیل شود و باتوجه به بارمالی این موضوع برای دولت لازم بود که لایحه ای از سوی دولت ارائه شود که پیش نویس آن در کمیسیون حقوقی معاونت امور زنان تدوین شد.مولاوردی اظهار داشت: پیش نویس تدوین شده در جلسه مشترک با اعضای فراکسیون زنان مورد بررسی قرار گرفت و از آنجایی که سازمان تأمین اجتماعی نیز در مسیر اجرای آن نقش مؤثری دارد تصمیم بر آن شد تا نظرات این سازمان نیز اخذ شود تا در آینده در مسیر اجرای بیمه زنان خانه دار مشکلی ایجاد نشود.وی افزود: امیدوار هستیم که پیش نویس لایحه بیمه زنان خانه دار تا هفته آینده و مزمان با هفته بزرگداشت مقام زن ارائه شود.

 

  پیشنهاد افزایش تعداد نمایندگان زن مجلس

معاون رئیس جمهور افزود: همچنین قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، لایحه تأمین امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی و تأمین امنیت زنان در برابر خشونت از جمله مواردی بود که در این نشست مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.مولاوردی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مورد بحث، پیشنهاد افزایش تعداد نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در انتخابات آتی بود.

منبع:روزنامه حمايت

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.