نرم افزارحسابداری صدگان

پیامد اتکا غیر واقع‌بینانه به منابع مالیاتی

0 607

حسابداراپ

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، افزایش سقف منابع درآمد ناشی از مالیات را از دیگر نقاط ضعف بودجه اعلام کرد و گفت: اتکا غیر واقع بینانه به منابع مالیاتی می‌تواند منجر به عدم تحقق این منابع و بر هم خورد انضباط مالی در کشور شود.


امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، گفت: هر چند اقدام دولت جدید در ارائه به موقع بودجه به مجلس جای تقدیر دارد با این حال نقایصی در بودجه مشاهده می شود که می تواند اثرات نامناسبی به همراه داشته باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم واگذاری بودجه‌های عمرانی استان‌ها و تمرکز زدایی از مرکز، گفت: حضور افراد نخبه و کارشناس در استان‌ها موجب بروز اثرات مثبت واگذاری و کاهش تمرکز موجود در مرکز شده که متأسفانه در بودجه سال جاری این موضوع مغفول مانده و ۸۵.۵ درصد این بودجه به وزارتخانه‌ها واگذار شده است.

پندار سیستم

وی به وجود آمدن رابطه به جای ضابطه را از آسیب‌های عمده تمرکزگرایی در مرکز دانست و تصریح کرد: با تمرکز بودجه در مرکز متأسفانه تخصیص آنها منوط به رابطه بازی و لابی‌گری می‌شود که این امر زیبنده دولت نبوده و امیدواریم از این موضوع به طور جدی پیشگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزایش سقف منابع درآمد ناشی از مالیات را از دیگر نقاط ضعف بودجه اعلام کرد و گفت: اتکا غیر واقع بینانه به منابع مالیاتی می تواند منجر به عدم تحقق این منابع و بر هم خوردن انضباط مالی در کشور شود.

وی افزایش هرگونه مالیات را باری بر دوش مردم خواند و تصریح کرد: افزایش مالیات‌ها ارتباط مستقیم با معیشت مردم داشته و موجب فشار مضاعف بر آنان می شود و لازم است که توجه به تأمین معیشت مردم به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گیرد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، پرداخت مالیات در کشور را بی نظم و ناعادلانه توصیف کرد و افزود: هم اکنون دریافت مالیات در کشور به نحوی است که صرفا قشر کارمند و کارگر مالیات خود را به درستی پرداخت کرده و بخش عظیمی از مالیات دهندگان یا مبلغ واقعی را پرداخت نمی کنند و یا مرتکب فرار مالیاتی می شوند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.