نرم افزارحسابداری صدگان

میزان کسری بودجه دولت در سال ۹۲

0 647

حسابداراپ

برآوردهای انجام شده توسط برخی دولتمردان یازدهم از کسری بودجه حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ حکایت دارد.


به گزارش مهر، براساس گزارش‌های موجود در زیرمجموعه‌های دولت، از فروردین سال ۹۲ تا ابتدای دی ماه درآمدهای دولت به حدود ۸۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

پیش بینی‌های برخی دولتمردان نشان می‌دهد که با ادامه همین روند و در حالت خوشبینانه، درآمدهای دولت تا پایان سال به ۱۱۷ هزار میلیارد تومان بالغ خواهد شد، این در حالی است که سقف بودجه عمومی دولت براساس اصلاحیه قانون بودجه ۹۲، ۱۷۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

پندار سیستم

به عبارت دیگر، “درآمد-هزینه” دولت در سال‌جاری با در نظر گرفتن اصلاحیه بودجه ۹۲ با حدود حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان کسری مواجه خواهد بود.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی اخیرا گفته است: از آقای علی عسکری رئیس کل سازمان مالیاتی قول گرفته‌ام که امسال ۹۵ درصد مالیات‌های پیش بینی شده در قانون بودجه محقق شود، ضمن اینکه دولت برای شرایط بدتر از وضعیت اقتصادی موجود هم برنامه‌ریزی می‌کند.

اگر سقف ۲۱۰ هزار میلیارد تومانی بودجه عمومی دولت در قانون بودجه ۹۲ توسط دولت یازدهم و مجلس شورای اسلامی اصلاح نمی‌شد، هم‌اکنون رقم کسری بودجه به حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

البته باید اشاره کرد که لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور هم با ۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بسته شده است. به عبارت دیگر، تراز عملیاتی بودجه ۹۳ که کارشناسان ارشد بودجه نویسی، از آن به عنوان کسری آشکار بودجه یاد می‌کنند، منفی ۵۰ هزار میلیارد تومان است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.