نرم افزارحسابداری صدگان

علت حذف نام برخی از موسسات اعتباری از پايگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی

0 782

حسابداراپ

در پي انتشار مطالبي پيرامون حذف نام برخي از موسسات اعتباري از پايگاه اطلاع رساني بانک مرکزي، روابط عمومي اين بانک اعلام کرد :



از آنجا که موسسات مذکور در مراحل مختلف ساماندهي قراردارند وتاکنون موفق به تکميل تشريفات اداري مربوط براي اخذ مجوز فعاليت نشده اند ، لذا پس از طي اين مراحل و اخذ مجوز ياد شده از بانک مرکزي، اسامي آن ها مجدداً بر روي پايگاه اطلاع رساني اين بانک قرار خواهد گرفت.
روابط عمومي بانک مرکزي همچنين اعلام کرد، اين موسسات مي بايست با تسريع در تکميل مدارک مربوط و برآورده کردن الزامات مطروحه از سوي بانک مرکزي،‌ به فرآيند اخذ مجوز فعاليت خود ازاين بانک سرعت ببخشند.



پندار سیستم

تكميلي:

برخي از موسسات حذف‌شده، مجوز خود را دريافت خواهند کرد.

در پي اقدامات اخير بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در راستای ساماندهي موسسات و تشکل‌هاي پولي غيرمجاز و حذف نام برخی از موسسات اعتباری از پايگاه اطلاع‌رسانی این بانک به اطلاع مردم شريف کشورمان مي‌رساند:
«هدف اساسي بانک مرکزي از ورود به مقوله ساماندهي بازار غيرمتشکل پولي، حفاظت و صيانت از منابع مالي مردم عزيز کشورمان مي‌باشد که در قالب سپرده يا هر عنوان ديگري در اين موسسات توديع شده است.
به عبارت ديگر، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه عميقاً احساس‌تکليف مي‌کند و از مردم ميهن عزيزمان درخواست مساعدت و هوشمندي دارد. این موضوع در گذشته نيز به دقت مورد نظر بانک مرکزي بوده و اقدامات بسيار موثر و خوبي در اين رابطه انجام گرفته است.
شایان ذکر است مجوز صادره بانک مرکزي به منزله اعمال نظارت موثر این بانک است و اين نظارت در جهت اطمينان بخشي از سلامت و ثبات نسبي بانک يا نهاد پولي تحت نظارت مي‌باشد. بدين ترتيب، احتمال ایراد خسارت به منابع و منافع مالي مردم کشورمان به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت .
در بين موسساتي که بايد تحت نظارت قرار گيرند، نهادهايي وجود دارند که عملاً وارد فرآيند اخذ مجوز شده‌اند ولی هنوز براي آنها مجوز فعاليت صادر نشده است.
یادآور می‌شود هر يک از اين نهادها به مجرد طي نمودن موارد قانوني و مقرراتي ذيربط و رعايت ضوابط مقرر، مجوز خود را دريافت داشته‌و نام آنان در سايت بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران درج خواهد شد.خوشبختانه موسسات مورد نظر، اقدامات موثري جهت رعايت مقررات انجام داده و برخي از آنها به زودي مجوز خود را دريافت خواهند کرد.
با اين رويکرد، بانک مرکزي متعرض فعاليت روزمره آنها نشده و اين تعداد، فعاليت خود را با رعايت پاره‌اي محدوديت‌ها همچون گذشته ادامه خواهند داد.
بديهي است به محض تکميل فرآيند مجوزدهي و رعايت ضوابط و مقررات موجود، بلافاصله مجوز فعاليت به نام هريک از آنها صادر و مجدداً در سايت بانک مرکزي و اسامی آنها در کنار اسامي سایر موسسات داراي مجوز از بانک مرکزي قيد خواهد شد.»

۹۲/۱۰/۲۱


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.