نرم افزارحسابداری صدگان

حذف صفرها با کاهش نرخ تورم کلید می‌خورد.

0 670

حسابداراپ

معاون اقتصادی بانک مرکزی با اعلام اینکه مدیریت جدید بانک مرکزی به موضوع حذف صفرها از پول ملی توجه ویژه ای دارد، گفت: با بهبود و ثبات وضعیت اقتصادی و کاهش نرخ تورم این موضوع مورد بازنگری و در دستور کار جدی بانک مرکزی قرار می‌گیرد.

پندار سیستم


اکبر کمیجانی در گفت,گو با مهر در مورد زمان حذف صفرها از پول ملی گفت: بحثهای حذف صفر از پول ملی که توسط مدیران بانک مرکزی مطرح می شود، در حد کار کارشناسی است، این در حالی است که موضوع حذف صفرها از پول ملی هرچند وقت یکبار مطرح می شود.

معاون اقتصادی بانک مرکزی افزود: در حال حاضر مدیریت جدید بانک مرکزی به این موضوع توجه ویژه ای دارد، اما به طور جدی حداقل طی ماه های آتی و تا پایان سال جاری این موضوع چندان در اولویت کاری بانک مرکزی قرار ندارد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری عظیمی که در بانکداری الکترونیک صورت گرفته است، عنوان کرد: گسترش و توسعه بانکداری الکترونیک در سالهای اخیر به میزان قابل ملاحظه ای موضوع حذف صفرها را کاهش داده است. البته این امر به این معنا نیست که موضوع حذف صفرها کنار گذاشته می شود، بلکه حداقل از اولویت آن کاسته شده است.

کمیجانی گفت: شرایط اقتصادی کشور باید بهبود یابد و باثبات تر از وضعیت فعلی شود و به عبارت دیگر نرخ تورم باید به یک سطح منطقی و معقولی هدایت شود و آن زمان است که این موضوع مورد بازنگری و دستور کار جدی بانک مرکزی قرار می گیرد.

محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی هفته گذشته در مورد زمان حذف صفرها از پول ملی، گفته است: حذف صفرها به عنوان یکی از پروژه های بانک مرکزی در نیمه دوم سال آینده دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از کارهای مربوط به حذف صفرها که در اختیار بانک مرکزی بوده، انجام شده است و باید در سایر حوزه های تصمیم گیری این موضوع مطرح شود، اما به هر حال در این زمینه در سال جاری برنامه ای اجرا نخواهد شد.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.