نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش مالیات بر ارزش افزوده به ۸ درصد موجب اعتراض کسبه و اصناف می شود.

0 497

حسابداراپ

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزایش ۲ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۳ را موجب ایجاد تورم در اقتصاد و همچنین اعتراض فعالان اقتصادی دانست.


پندار سیستم

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی؛ ارسلان فتحی‌پور در گفتگو با ایسنا با اشاره به مصوبه روز گذشته (دوشنبه) کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش میزان مالیات بر ارزش افزوده به ۸ درصد گفت: متاسفانه گاهی در بودجه‌نویسی قوانین دائمی نقض می‌شود. مثلا در قانون برنامه پنجم پیش‌بینی شده که هر سال یک درصد به میزان مالیات بر ارزش افزوده، اضافه شود. اما با مصوبه کمیسیون تلفیق قرار است این میزان در سال ۹۳، ۲ درصد افزایش یابد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: بهتر بود در مصوبات بودجه هم دقت می‌شد تا مالیات بر ارزش افزوده روال خود را طی کند زیرا روالی که در قانون برنامه پیش بینی شده بود، عادت و فرهنگ‌سازی شده و مردم هم این آمادگی را دارند که به قانون تمکین کنند.

وی افزود: این مصوبه در فضای کسب و کار اثر منفی خواهد داشت و علاوه بر ایجاد تورم در فضای اقتصاد اعتراض کسبه، اصناف و اتحادیه‌ها را هم به دنبال دارد و باعث پیچیده‌تر شدن کار می‌شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.