نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات از کاسبی زمین و مسکن اخذ شود.

0 550

حسابداراپ

در حوزه زمین قطعاً باید سیاست‌های مالیاتی به نحوی باشد که افراد اگر خواستند با زمین و یا مسکن کاسبی کنند، مالیات این کاسبی را پرداخت کنند و هر کسی از مالیات دادن فرار کرد، با آن برخورد شود.


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه، بنا داریم طول دوره اجاره‌نشینی را افزایش دهیم گفت: اگر طول دوره اجاره‌نشینی از یک سال به ۴ سال افزایش یابد علاوه بر اینکه رفاه مستأجر بیشتر می‌شود، موجر می‌تواند مالیات کمتری پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان ملی زمین و مسکن افزود: زمین در ایران عمدتاً ابزار حفظ ارزش پول بوده است، بنابراین هر وقت که اقتصاد دچار تلاطم می‌شود، پول به سمت زمین و مسکن یا سکه و طلا می‌رود.

پندار سیستم

وی ادامه داد: بنابراین در حوزه زمین قطعاً باید سیاست‌های مالیاتی به نحوی باشد که افراد اگر خواستند با زمین و یا مسکن کاسبی کنند، مالیات این کاسبی را پرداخت کنند و هر کسی از مالیات دادن فرار کرد، با آن برخورد شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از رئیس سازمان ملی زمین و مسکن می‌خواهم یک گروه اقتصادی تشکیل دهد، تا با هماهنگی وزارت اقتصاد به مدلی جدید برسیم که مالیات از کاسبی زمین و مسکن اخذ شود.

آخوندی در خصوص اخذ مالیات از اجاره‌نشینی نیز گفت: سیاست‌گذاری ما این است که هر چقدر طول دوره اجاره‌نشینی طولانی شود، مستأجر از رفاه برخوردار می‌شود و موجر به عنوان کسب و کار بادوام و قابل اتکا به آن می‌پردازد.

وی ادامه داد: بنابراین اگر دوره اجاره‌نشینی افزایش یابد، موجر مالیات کمتری پرداخت می‌کند.

آخوندی اضافه کرد: برخی‌ا دوست دارند، پول را به ملک و یا اجاره‌داری ببرند سرمایه‌گذاری کنند بنابراین ما باید امکان سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.