نرم افزارحسابداری صدگان

حق مسکن کارگران مصوبه هیئت دولت دارد/افزایش بن کارگری ابلاغ شده است.

0 532

حسابداراپ

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش حق مسکن کارگران مصوبه دولت دهم را دارد یا خیر؟ گفت: در آخرین سفر استانی دولت دهم به مشهد مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حق مسکن کارگران به تصویب هیئت دولت رسید.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هفتم مردادماه سال جاری پس از ماه‌ها انتظار بالاخره تکلیف حق مسکن و بن خواروبار کارگران مشخص شد و وعده رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه وقت هنگام گرفتن رای اعتماد از مجلس محقق شد.

در راستای این مصوبه حق مسکن کارگران از ۱۰ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان و حق خواروبار از ۳۵ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان افزایش یافت. اما اجرای این مصوبه منوط به تأییدیه هئیت دولت برای افزایش حق مسکن و ابلاغ وزیر برای افزایش بن کارگری شده است که طی  هفته های گذشته اخبارهای مختلفی مبنی بر اینکه این مصوبه تا پایان مرداد ماه به‌طور رسمی ابلاغ خواهد شد شنیده شده است.

در این میان برخی از نمایندگان کارگران بیان کردند که افزایش حق مسکن کارگران که مصوبه شورای عالی کار است مصوبه هیئت دولت ندارد و  همچنین افزایش بن کارگری نیز از سوی وزیر وقت ابلاغ نشده است که در این رابطه با وزیر سابق کار گفتگو کردیم.

پندار سیستم

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ،در پاسخ به اینکه چرا مصوبه افزایش حق مسکن کارگران  در دولت دهم به تصویب نرسیده بیان کرد: افزایش حق مسکن کارگران که در آخرین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان به تصویب رسید در آخرین سفر هئیت دولت به مشهد مقدس تصویب شد و مقرر شد این موضوع ابلاغ شود.

 وی ادامه داد: در راستای این مصوبه حق مسکن کارگران از ۱۰ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان و حق خواروبار از ۳۵ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

 عباسی در پاسخ به این سوال که این موضوع مطرح است که افزایش بن کارگری برای ابلاغ زمانی به شما رسید که حق امضا نداشته اید و تا کنون ابلاغ نشده است افزود: من تا روز رای اعتماد حق امضا داشتم، و اصلاً این  موضوع درست نیست که بن کارگری به دفتر من آمده باشد و من به دلیل نداشتن حق امضا آن را ابلاغ نکرده باشم.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: افزایش بن کارگری نیازمند مصوبه هیئت دولت نبود و از سوی وزارتخانه به ادارات تابعه ابلاغ شد و از اول مرداد ماه باید در فیش حقوقی کارگران لحاظ شود.

عباسی تاکید کرد: افزایش حق مسکن کارگران مصوبه دولت دهم را دارد اما اگر تا کنون ابلاغ نشده است به دبیر هیئت دولت دهم یادآوری می‌کنم این کار به زودی انجام شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.