نرم افزارحسابداری صدگان

توقف پرداخت حق بیمه در زمان صدور پروانه ساختمان در ۹ ماهه اول سال

11 1,819

حسابداراپ

با موافقت نمایندگان مجلس در ۹ ماهه اول سال جاری پرداخت حق بیمه و ارائه اسناد در زمان صدور پروانه ساختمان موضوع قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در شهرها و روستاهای کشور متوقف می شود.


پندار سیستم

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۹ خرداد) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بندهای بودجه سال ۹۲ کل کشور اعاده شده از شورای نگهبان بند الحاقی ۱۰ را اصلاح کردند که بر این اساس در ۹ ماهه اول سال جاری پرداخت حق بیمه و ارائه اسناد در زمان صدور پروانه ساختمان موضوع قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در شهرها و روستاهای کشور متوقف می شود.

همچنین سازمان امور مالیاتی مکلف شد معادل مبلغ نه هزار میلیارد (۹.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال عوارض ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل منابع مندرج در بندهای (ج) و (د) ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده متمرکز نزد سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور را به عنوان ۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما را برای بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نماید.

همچنین سازمان تأمین اجتماعی مکلف شد با رعایت قوانین و مقررات مربوط و دریافت هفت درصد حق قیمه سهم بیمه شده از کارگر و بیست درصد سهم کارفرما هشتصد هزار نفر از کارگران ساختمانی و گزارش عملکرد خود در این خصوص را هر سه ماه یکبار به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال نماید. کارفرمایان امور ساختمانی موظفند کارگران ساختمانی غیر مشمول این بند را بیمه حوادث حین کار نموده و اسناد مربوطه را به مراجع صدور پروانه ارائه نمایند.
گفتنی است این بند الحاقی با ۱۲۹ رأی موافق، ۲۶ مخالف و ۷ ممتنع از ۲۲۱ رأی مأخوذه اصلاح شد.
گفتنی است شورای نگهبان این بند را مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی تشخیص داده و اعلام کرد این بند ماهیت بودجه ای ندارد.


محل تبلیغ شما

11 نظرات
  1. توحید می گوید

    پولی که واسه بیمه برای پروانه ۹/۴/۹۲ریختیم و چطوری پس بگیریم؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

  2. میرحسن حسینی می گوید

    سلام
    من اردیبهشت امسال ۴۸۰۰۰۰۰۰ ریال برای پروانه ساختمان پرداخت کردم.چطوری باید پس بگیرم؟

  3. محسن می گوید

    من ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۲ مبلغ ۲۲۴۰۰۰۰۰۰ریال بابت بیمه ی پروانه ی ساختمان به حساب این سازمان واریز نموده ام .لطفا راهنمایی نمایید چگونه آن را پس بگیرم؟

  4. ایرج مسیب نژاد می گوید

    باسلام لطفا بفرمایید واریزی خق بیمه اردیبهشت۹۲ را میتوان پس گرفت؟

  5. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    چرامي خواهيد پس بگيريد؟

  6. مرتضی می گوید

    با سلام من ۷۱۵۰۰۰۰۰ حق بیمه دادم وبا توجه به این که از گرفتن پروانه وساختن منصرف شده ایم آیا تبصره ایی ماده ایی هست که پولمون رو پس بگیریم؟ تاکیید میکنم پروانه نگرفتیم

  7. صید جمشیدی می گوید

    سلام ، بندهدر نیمه دوم خرداد سال جاری مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰۰ سی میلیون ریال را فقط جهت بیمه کارگران ساختمانی به حساب تامین اجتماعی واریز کردم. آیا امکان برگشت آن با توجه به طرح و تصویب مجلس که در ۹ ماه اول سالجاری حذف شده و در همین سایت سازمان آورده شده ، وجود دارد؟ متشکرم ، در انتظار پاسخ هستم./.
    این خواسته را قبلأ گفته ام اما جوابی دریافت نکرده ام.

  8. پروانه شیروانی می گوید

    برای پروانه ساختمان خردادماه مبلغ ۵۱ میلیون تومان پرداخت کردم چگونهپس بگیرم

  9. پروانه شیروانی می گوید

    طبق مصوبه باید اداره مالیات این بیمه را بپردارد نه پیمانکار

  10. فرض الله شيرجنگ می گوید

    با سلام من در تاريخ ۱۳۹۲/۳/۲۸ براى دريافت جواز ساخت حدودامبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ تومان بابت حق بيمه کارگران ساختمانى پرداخت نموده ام, با توجه به تصويب مجلس بر توقف پرداخت حق بيمه در ۹ ماهه اول سال جارى ميتوانم اين مبلغ را دريافت کنم.تشکر

  11. رضا الوندي می گوید

    سلام .
    من درتاريخ ۹۳/۱۱/۶ مبلغ ۸۷۰۰۰۰۰۰ريال بيمه كارگران ساختماني پرداخت كردم با شرايط جديد بايد چيكار كنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.