نرم افزارحسابداری صدگان

بیمه کارگران ساختمانی به مشکل خورد/درخواست از مجلس برای اصلاح بودجه ۹۲

0 477

حسابداراپ

 نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به اعتراض جامعه کارگری به مصوبه اخیر مجلس درباره بیمه کارگران ساختمانی گفت: کارگران درخواست تشکیل کمیته‌ی ویژه‌ای را در مجلس برای بررسی مجدد قانون بیمه کارگران ساختمانی دارند.

پندار سیستم


هادی ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با تاکید بر اینکه بر اساس قانون رفع موانع اجرای قانون بیمه ‌های کارگران ساختمانی نباید مشکلی در مسیر بیمه‌شدن برای آنها باشد اظهار کرد: یکی از تلاش‌های نمایندگان کارگران ساختمانی برای تصویب این قانون تلاش برای حذف سهمیه تعیین شده در بیمه کارگران ساختمانی بود.
وی ادامه داد: اکنون با وجود تصویب این قانون همچنان سقفی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود دارد علاوه بر آن مطابق با این مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بند ۱۰ الحاقی لایحه بودجه سال جاری پیمانکاران ساختمانی را برای دریافت جواز ساخت از پرداخت حق بیمه سهم کارگران ساختمانی معاف کرده و به جای آن سهم بیمه کارگران ساختمانی از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود.
نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور معتقد است: قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، قانون جامعی است و در آن منبع بیمه کارگران ساختمانی دیده شده است بنابراین چه لزومی دارد که در آن تغییر بدهیم و یک ماده واحده دیگر به آن اضافه کنیم که بیمه کارگران ساختمانی بر اساس عملکرد مالیاتی تامین شود.
به گفته‌ی این فعال کارگری کارگران ساختمانی باید بر اساس قانون رفع موانع اجرای قانون بیمه های کارگران ساختمانی بیمه شوند.
ساداتی یادآور شد: اعتراض کارگران ساختمانی به تصویب بند ۱۰ الحاقی قانون بودجه سال ۹۲ است که با وعده رفع مشکل بیمه تمامی کارگران ساختمانی تصویب شد اما با رفع تکلیف پرداخت سهم بیمه کارگران ساختمانی از کارفرمایان، این وظیفه را با بودجه‌ای که تنها کفاف نیمی از جمعیت دو میلیون نفری کارگران ساختمانی را می‌دهد، به دولت محول کرد.
وی بیان کرد: کارگران معتقدند دولت که اکنون نیز به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است توان تقبل بار مالی سهم بیمه کارگران ساختمانی را ندارد و به همین دلیل حتی قادر به بیمه نیمی از کارگران ساختمانی نیز نیست  و به احتمال زیاد پرونده بیمه کارگران ساختمانی به زودی ملغی می شود.
وی تاکید کرد: مفاد این مصوبه، پیشنهاداتی است که از کمیسیون اصل ۴۴ ارائه شده است که در تکمیل همین مورد بیان شده است« که بر اساس بودجه سنواتی هر ساله یک سال این دستورالعمل به تایید نمایندگان نرسد» اگر یک سال این مصوبه تایید نشود، تکلیف کارگران ساختمانی چیست؟ یکی از دلایل مهم ما برای تصویب قانون رفع بیمه های ساختمانی؛ مشکلاتی مانند این مسائل بود که متاسفانه با وجود تصویب قانون رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی همچنان شاهد مسائل و دردسرهایی در مسیر بیمه کارگران ساختمانی هستیم.
ساداتی تاکید کرد: مطابق قانون قبلی ۷ درصد سهم بیمه از سوی کارگر و ۲۰ درصد سهم کارفرما از محل پروانه های ساختمانی کسر می شد. در این صورت بار مالی بیمه ی کارگران ساختمانی تا حد زیادی از دوش دولت برداشته می شد که در مصوبه اخیر این قانون تغییر کرده است و سهم پرداختی کارفرما از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده که از خزانه دولت است پرداخت می‌شود و بدون شک مشکلات متعددی را به همراه دارد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.