نرم افزارحسابداری صدگان

ارتقا کارکردهاي نظام مالياتي با ايجاد نظام الکترونيکي

0 740

حسابداراپ

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور گفت : کارکرد نظام مالياتي با ايجاد نظام الکترونيکي و امکان پرداخت الکترونيکي ماليات ارتقا يافته است.


به گزارش رسانه مالياتي ايران، دکتر علي عسکري ، رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور ، روز يکشنبه ۱۶ تيرماه مصادف با روز ماليات ، با بيان اين که پرداخت ماليات حقوق به صورت الکترونيکي از ديگر خدماتي است که در نظام الکترونيکي مالياتي ارائه مي شود، گفت: در کشور ما شرکت هاي مختلف دولتي، خصوصي، وزارتخانه ها ، سازمان ها، دواير و موسسات مختلفي وجود دارند که تا پيش از اين ملزم به ارائه ليست حقوق به صورت کاغذي ، CD و دستي بودند ولي از اين پس اين امکان فراهم شده ليست حقوق را به صورت بر خط (ON LINE) تکميل کرده و از طريق اينترنت به سازمان امور مالياتي ارائه دهند.

وي ادامه داد: مهم ترين خدمتي که از تير ماه امسال براي موديان فراهم شده امکان پرداخت ماليات به صورت اينترنتي است. رييس کل سازمان امور مالياتي کشور خاطرنشان کرد: همچنين از اين پس امکان ارائه صورت معاملات به صورت اينترنتي فراهم شده پس از تکميل ، اين فرم ها را به صورت اينترنتي به سازمان امور مالياتي کشور ارسال کنند.


 بهره گيري از تمام ظرفيت ها براي جلب اعتماد موديان به نظام مالياتي

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور گفت : امسال سازمان امور مالياتي کشور از تمامي ظرفيت هاي خود براي جلب اعتماد موديان مالياتي بهره گرفت.

، دکتر علي عسکري ، رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور ، روز يکشنبه ۱۶ تيرماه مصادف با روز ماليات ، گفت : امسال نظام مالياتي با توسعه دادن خدمات خود به ويژه در قالب الکترونيک ، نه تنها نسبت به ساده و روان سازي عمليات اجرايي اقدام نمود ، بلکه شرايطي را ايجاد کرد تا موديان مالياتي نيازي به مراجعه به ادارات مالياتي بابت ارايه اظهارنامه مالياتي و پرداخت ماليات نداشته باشند .

وي خاطر نشان کرد : پيش از اين موديان مالياتي براي عمل به وظايف قانوني داراي محدوديت مکاني و زماني بودند ؛ بعبارتي مي بايد در زماني خاص به ادارات مالياتي مراجعه مي کردند . اما در شرايط فعلي که کارکردهاي نظام مالياتي الکترونيکي شده ، مودي مالياتي در هر نقطه از کشور و از طريق شبکه اينترنت مي تواند نسبت به ارايه اظهارنامه خود در هر زمان از شبانه روز اقدام نمايد.

پندار سیستم

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور اظهار داشت : سازمان امور مالياتي در سطح کشور حدود ۶۰۴ اداره مالياتي دارد که اگر به اين رقم ، تعداد دفاتر پيشخوان در حال کار و همچنين دفاتر پستي و کافي نت ها را نيز اضافه کنيم ، ميزان گستردگي و دامنه وسيع خدمت رساني نظام مالياتي مشخص مي گردد . وي تاکيد کرد : ايران از معدود کشورهايي است که پس از اجراي نظام ماليات الکترونيک ، با استقبال شهروندان روبرو شد و سال گذشته ۹۰ درصد اظهارنامه ها به صورت الکترونيکي دريافت شد .


ناهمخواني درآمدهاي مالياتي با ظرفيت توليد ناخالص داخلي كشور

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور در روز ماليات گفت : درآمدهاي مالياتي كشور با ميزان ظرفيت توليد ناخالص داخلي همخواني ندارد و اتكا بيش از حد به درآمدهاي نفتي باعث شده تا در بعد ماليات ، حتي از كشورهاي همطراز خود در منطقه هم عقب باشيم .

به گزارش رسانه مالياتي ايران ، دكتر علي عسكري ، روز يكشنبه ۱۶ تيرماه مصادف با روز ماليات ، در گفتگو با راديو تهران ، عنوان كرد : در حال حاضر نسبت ماليات به توليد ناخالص داخلي ( T/GDP ) در كشور ۷/۶ درصد است و اين در حاليست كه متوسط اين رقم در جهان ۱۷ درصد مي باشد . رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور خاطر نشان كرد : شاخص T/GDP در كشورهاي در حال توسعه همطراز ايران ، حدود ۲۰ درصد و در كشورهاي توسعه يافته بيش از ۲۰ درصد است و اين در شرايطي است كه ايران از نظر شاخص هاي اقتصادي جزو ۲۰ كشور اول بالاترين توليد ناخالص داخلي در جهان به شمار مي رود .

وي افزود : طبق مطالعات صورت گرفته ، تقريبا ۲۵ درصد توليد ناخالص داخلي مشمول ماليات در كشور از تور ماليات خارج است و اين به اين معني است كه حدود يك چهارم اقتصاد كشور ماليات نمي پردازد . دكتر عسكري اظهار داشت : نظام مالياتي در كشورهاي توسعه يافته از اقتدار بالايي برخوردار است به گونه اي كه اگر كسي حتي در جايگاه بالاترين مقام كشور از پرداخت ماليات خودداري كند ، از بسياري از حقوق اجتماعي محروم شده و مطابق قانون با وي برخورد مي گردد .

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور در روز ماليات : نظام مالياتي ، پيچيده ترين كاركردها را در نظام اداري داراست رييس کل سازمان امور مالياتي کشور در روز ماليات گفت : نظام مالياتي داراي پيچيده ترين كاركردها در نظام اداري كشور است به گونه اي كه هم داراي كاركرد اجرايي ،‌ هم كاركرد قضايي و هم كاركرد حقوقي در ابعادي وسيع است .

به گزارش رسانه مالياتي ايران ، دكتر علي عسكري ، روز يكشنبه ۱۶ تيرماه مصادف با روز ماليات ، در گفتگو با راديو تهران ، عنوان كرد : نظام مالياتي كشور در حال حاضر هم بخش وصول كننده ماليات ، هم دادستان انتظامي مالياتي و هم هيات عالي انتظامي مالياتي دارد كه پيگير مسايل حقوقي و قضايي در درون و بيرون سازمان هستند و اين در حاليست كه حتي در كشورهاي توسعه يافته ، نظام مالياتي از پليس مالياتي نيز بهره مند است كه اين كاركردها همه در جهت برطرف كردن فساد در سيستم مالياتي است .

رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور ، خاطر نشان كرد : مبارزه با فساد اداري ، يكي از مهمترين ماموريت هاي نظام مالياتي است و اين سازمان از تمامي ابزارهاي قانوني براي برخورد با متخلفين استفاده مي كند وي افزود : قاطبه موديان مالياتي در چارچوب قانون به وظايف خود عمل مي كنند و كاركنان نظام مالياتي نيز ، افرادي زحمتكش و پاكدست هستند ، هر چند عده اي قليل از همكاران ممكن است از جايگاه اداري خود سوء استفاده كرده و مرتكب اعمال خلاف قانون شوند كه البته با اين گروه برخورد قاطع صورت مي گيرد .


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.