نرم افزارحسابداری صدگان

وصول مطالبات معوق حساب ذخیره ارزی برای افزایش سرمایه بانک‌ها

0 667

حسابداراپ

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اعلام کرد: وصول مطالبات معوق حساب ذخیره ارزی برای افزایش سرمایه بانک‌ها، حمایت از تولید و اشتغال دنبال می‌شود.


پندار سیستم

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس اعلام معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور یکی از بندهایی که در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور توسط کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حذف شده، موضوع افزایش سرمایه بانک‌ها از محل بازپرداخت تسهیلات حساب ذخیره ارزی است.

هدف از وصول منابع حساب ذخیره ارزی حمایت از تولید و اشتغال است و این منابع که در سالهای گذشته در اختیار تعدادی از فعالان اقتصادی قرار گرفته، اما تعدادی از آنها از بازپرداخت آن استنکاف می‌کنند و بخش قابل توجهی از آن به هدر رفت بیت‌المال و تبدیل به مطالبات معوق شده است.

برای ایجاد انگیزه کافی در بانک‌های عامل برای وصول اقساط معوقه و اینکه منابع مذکور صرف تقویت حوزه تولید (صنعت، معدن و کشاورزی) و اشتغال جدید شود، پیشنهاد مورد نظر ارایه شد که براساس آن بانک‌های عامل موظف به وصول منابع خواهد شد و این منابع صرف تقویت و افزایش سرمایه بانک‌های عامل ‌شود و با ایجاد کفایت سرمایه قدرت وام‌دهی بانک‌ها در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری افزایش یافته و در تحرک‌آفرینی تولید کالا و خدمات نقش اساسی خواهد داشت که جای بحث دارد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.