نرم افزارحسابداری صدگان

موافقت مجلس با پرداخت حق بیمه نیمی از کارگران ساختمانی واجد شرایط

0 591

حسابداراپ

پندار سیستم

در این اصلاحیه مقرر شده با رعایت قوانین و مقررات مربوط به دریافت ۷ درصد از حق بیمه سهم بیمه شده از کارگر و ۲۰ درصد سهم کارفرما حدود ۸۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی را در طی ۹ ماهه سال ۹۲ از سوی سازمان تامین اجتماعی از محل وجوه پرداختی گفته شده بیمه کند.

نمایندگان مجلس با پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی از محل وجوه پرداختی قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان مالیاتی و از سوی سازمان تامین اجتماعی موافقت کردند.


به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس در بررسی لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور در خصوص مصوبه کمیسیون تلفیق (اعاده شده از شورای نگهبان) مبنی بر پرداخت حق بیمه در ۹ ماه مانده سال ۹۲ از محل وجوه پرداختی مالیات بر ارزش افزوده، تمرکز نزد سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور توسط سازمان تامین اجتماعی موافقت کردند.

این بند الحاقی که از سوی شورای نگهبان به دلیل عدم تشخیص ماهیت بودجه‌ای به کمیسیون تلفیق بازگردانده شده بود با اصلاحاتی از سوی کمیسیون تلفیق بار دیگر در صحن علنی مجلس با تغییراتی به تصویب رسید.


در این اصلاحیه که از سوی مجلس و براساس مصوبه کمیسیون تلفیق به تصویب رسید مقرر شده با رعایت قوانین و مقررات مربوط به دریافت ۷ درصد از حق بیمه سهم بیمه شده از کارگر و ۲۰ درصد سهم کارفرما حدود ۸۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی را در طی ۹ ماهه سال ۹۲ از سوی سازمان تامین اجتماعی از محل وجوه پرداختی گفته شده بیمه کند.

گفتنی است بر اساس اعلام فعالان صنفی كارگران ساختمانی، مجموع كارگران ساختمانی واجد شرایط بیمه بیش از یك میلیون و ششصد هزار نفر‌اند كه با مصوبه امروز مجلس تنها نیمی از كارگران ساختمانی بیمه خواهند شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.