نرم افزارحسابداری صدگان

قانون اخذ مالیات از خانه های خالی به تاریخ پیوسته است

0 601

حسابداراپ

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه قانون اخذ مالیات از خانه های خالی تاکنون به سرانجام مشخصی نرسیده است گفت:اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی می تواند در کاهش نرخ مسکن و اجاره بها موثر باشد.


محمد رضا رضایی کوچی در گفت وگو با خانه ملت، اظهار داشت: در حال حاضر خانه های خالی زیادی در شهر تهران و حاشیه آن وجود دارد،که برخی از مالکان این خانه ها به دلیل اینکه از لحاظ مالی متمول می باشند حاضر به فروش یا اجاره آنها نیستند و باتوجه به اینکه فضاهای شهری زیادی را اشغال کرده اند لذا باید از آنها عوارض ومالیات اخذ شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه افزایش قیمت مسکن در شهر تهران الگوی قیمت مسکن کشور شده است وبا توجه به گرانی شدید قیمت خانه در تهران دامنه این گرانی ها به مراکز استانها و سپس به شهرستانها رسیده است که باید این موضوع توجه جدی شود.

پندار سیستم

وی گفت: در حال حاضر نقش دولت در بازار مسکن کمرنگ است وباید ابتدا محدوده قیمت مناطق مختلف را تعیین کند و سپس بنگاههای املاک را ملزم به رعایت محدودهای قیمتی تعیین شده در هنگام ثبت قردادهای خرید وفروش واجاره کنند البته شاید در ابتدا مقاومتهایی صورت گیرد اما در کنترل قیمت مسکن موثر واقع خواهد شد.

رضایی کوچی افزود: همچنان که دولت در بخش قیمت مواد خوراکی ورود می کند باید به بازار مسکن نیز ورود و باعث کاهش قیمتهای کاذب شود.

رضایی کوچی ادامه داد: با وجود ساخت مسکن مهر در خارج از شهرها همچنان خیلی ها به دلایل شغلی و غیره متقاضی مسکن در بافت داخلی شهر هستند و باید به این نیازبا قیمت مناسب پاسخ داده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: قانون اخذ مالیات از خانهای خالی به سرانجامی نرسیده و اگر این قانون اجرایی شود به نوعی باعث تناسب در عرضه وتقاضای مسکن می شود.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت مسکن واجاره بها واقعا بصورت کاذبی بالا رفته وقیمتها را در بازار دلالان تعیین می کنند لذا باید حتما دولت به این موضوع توجه اساسی داشته باشد.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.