نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش معافیت مالیاتی حقوق / تمدید مهلت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده

0 778

حسابداراپ

بر اساس قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور، سقف معافیت مالیاتی حقوق افزایش و همچنین مهلت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال جاری تمدید شد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزایش سرمایه بنگاه‌های اقتصادی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های آنها، از شمول مالیات معاف است مشروط بر آنکه متعاقب آن به نسبت استهلاک دارایی مربوطه و یا در زمان فروش، مبنای محاسبه مالیات اصلاح شود و بنگاه طی پنج‌سال اخیر تجدید ارزیابی نشده باشد.

 بر این اساس سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۵۲ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال ۱۳۹۲، ۱۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است به عبارت دیگر بر این اساس حقوق ماهانه تا ۸۳۳ هزار تومان از پرداخت مالیات معاف می‌شود.

پندار سیستم

همچنین بنا به قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۱۳۹۲تمدید شده است.

به علاوه اشخاصی که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۳۹۲ مکلف به ثبت‌نام برای دریافت شماره اقتصادی می‌شوند، درصورت عدم ثبت‌نام در مهلت تعیین‌شده توسط سازمان مذکور، از کلیه معافیت‌ها و بخشودگی جریمه‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات برارزش افزوده در سال مربوط محروم می‌شوند.

همچنین شرط تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای برخورداری از معافیت مالیاتی موضوع ماده(۱۰۱) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سوم اسفند ۶۶ و تبصره(۲) ماده(۱۱۹)قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای صاحبان مشاغل وسائط نقلیه، املاک و منبع ارث برای عملکرد سالهای۱۳۹۰، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ الزامی نیست.

بر این اساس سازمان امور مالیاتی کشور مجاز است به‌ منظور تسهیل در انجام امور مالیاتی مؤدیان، قسمتی از فعالیت‌های خود به استثنای تشخیص مأخذ مالیات، دادرسی مالیاتی و عملیات اجرایی وصول مالیات را به بخش غیردولتی واگذار کند. نحوه واگذاری و انجام دادن تکالیف طبق دستورالعملی است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه می‌شود و به‌ تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.