نرم افزارحسابداری صدگان

سود بازرگانی مشمول معافیت‌ می‌شود.

0 680

حسابداراپ

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی از موافقت اولیه با معافیت سود بازرگانی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امید کریمیان در نشست فعالان تجارت در مرز باشماق با مدیران گمرک کشور اظهار کرد: با توافق حوزه معاونت ریاست جمهوری و همکاری وزارتخانه‌ های صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد قرار است سود بازرگانی مشمول معافیت‌ ها شود.



نماینده مردم مریوان درخانه ملت ادامه داد: در سال ۸۶ ردیف ترانزیت برای این بازار اختصاص پیدا کرد و در حال حاضر رقم مبادلات در این مرز سالانه به ۵ میلیارد دلار رسیده است.

 

وی افزود: در صورت تصویب نهایی این مهم در هیئت دولت رونق اقتصادی منطقه افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند و آینده نویدبخشی  را برای بخش خصوصی به دنبال دارد.

 

 کریمیان خدمت به مردم، کمک به ارزآوری و حمایت از تولیدات داخلی را مهم‌ترین هدف و منشور کاری مسئولین در کشور عنوان کرد و گفت: منکر اقدامات انجام شده در زمینه رفع مشکلات مرزنشیان نیستم ولی رسیدن به نقطه مطلوب ب توجه به مشکلات موجود نیاز به کار و تلاش بیشتری است.

 

پندار سیستم

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر منافع مرز باشماق در جیب شرکت‌های حمل و نقل ترانزیتی مستقر در کلان شهرها سرازیر می‌شود و کسبه مریوانی از مزایای مرز بی‌بهره هستند.

 

نماینده مردم مریوان نبود زیرساخت‌های لازم در مرز رسمی باشماق را متذکر شد و تاکید کرد: باید به خواست‌های مردم مریوان در این حوزه پاسخی قانع‌کننده داده شود.

 

کریمیان در نظر گرفتن امتیازات گمرکی به منظور کمک به مردم و رونق تجارت را از مهم‌ترین خواشته‌های فعالان بازار در این شهرستان عنوان کرد و افزود:  اختصاص ردیف‌هایی برای واردات و صادرات، شبانه‌روزی شدن مرز و افزایش نیروی انسانی موجود در این محل به منظور فعالیت ۳ شیفته آن از دیگر تقاضاهای تجار و کسبه شاغل در مرز باشماق است.


وی نقطه خروج مرز باشماق را اصلی‌ترین گره کار این مرز رسمی دانست و اظهار کرد:  با توجه به اینکه بحث مدیریت واحد به امور گمرکی واگذار شده است اتخاذ تدابیر لازم برای رفع این مشکل ضروری است.

 

وی در پایان از مرز به عنوان بستری ارزشمند برای توسعه اقتصادی در هر منطقه ‌ای نام برد و افزود: مسئولان نهادهای مختلف و بویژه گمرک کشور و استان باید با ارائه راهکارهای لازم و برنامه ریزی‌های اصولی مسیر پیشرفت و شکوفایی اقتصاد استان از طریق گمرک رسمی باشماق را فراهم کنند.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.