نرم افزارحسابداری صدگان

سامانه پیش اظهاری الکترونیکی بارنامه برای کاهش جعل ثبت سفارش

0 959

حسابداراپ

رئیس کل گمرک در بازدید از گمرک تهران اجرای سامانه پیش اظهاری الکترونیکی بارنامه، موجب کاهش جعل در ثبت سفارشات می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با ابزار خشنودی از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی پیش اظهاری بارنامه در گمرک تهران گفت: این سامانه کمک مؤثری در جهت رفع یکی از مشکلات مهم گمرک یعنی شناسایی صاحبان کالا و محموله‌های تجاری خواهد بود.

عباس معمارنژاد که به اتفاق تنی چند از مسئولان ارشد این سازمان از گمرک تهران (شهریار سابق) بازدید می‌کرد، طی نشستی، ضمن قدردانی از زحمات مدیران و کارکنان این گمرک در راه‌اندازی سامانه مزبور افزود: یکی از چالش‌های موجود در اجرای طرح جامع گمرک نوین عدم شناسایی صاحبان کالا، اظهارکنندگان و ذی‌نفعان و همچنین خود کالاها است که راه‌اندازی سامانه الکترونیکی پیش اظهاری بارنامه به نحو قابل ملاحظه‌ای در رفع این مشکل و یکسان‌سازی اطلاعات بین سازمان‌های متولی در امر تجارت و گمرک، کاهش جعل در ثبت سفارش و سایر مجوزهای لازم تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزایش تعامل و شفافیت در انجام وظایف سازمان‌های همجوار گمرک را از دیگر مزیت‌های سامانه پیش اظهاری بارنامه عنوان کرد.

پندار سیستم

رئیس کل گمرک درباره رفع برخی نواقص این سامانه مطالبی بیان کرد و مقرر شد، دفاتر تخصصی گمرک جمهوری اسلامی ایران از طریق سازمان‌های متولی و دولت و دست‌اندرکاران این سامانه، پیگیری‌ کنند.

بر اساس این گزارش عبدالرضا غلامی مدیرکل گمرک تهران در این جلسه با تاکید بر تلاش‌ انجام‌شده در جهت نظارت مستمر بر نحوه عملکرد سامانه پیش اظهاری بارنامه و پیگیری برای رفع مشکلات آن اظهار داشت: به منظور بهره‌گیری مطلوب‌تر از این سامانه، آموزش‌ لازم به کارکنان و ارباب رجوع داده شده است.

وی افزود: به‌کارگیری این سیستم در گمرک تهران منجر به کاهش جعل و افزایش امنیت تشریفات گمرکی، شفافیت در انجام وظایف سازمان‌های همجوار و متولی در امر تجارت و در نهایت رفع کامل مشکلات موجود در زمینه جعل ثبت سفارش شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد گمرک تهران در سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: در دوازده ماهه سال گذشته بیش از ۲۶ هزار و ۴۶۹ فقره اظهارنامه صادراتی به این گمرک ارائه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ازآن ۱۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک تهران یادآور شد: علیرغم مشکلات ثبت سفارش و تحریم‌های موجود و محدودیت‌های ضمانت‌نامه در گمرک تهران، درآمد این گمرک در سال ۹۱ بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

محمدرضا نادری معاون فنی و امور گمرکی و علی بعیدی مفردنیا مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات، رئیس کل گمرک را در این بازدید همراهی می‌کردند.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.