نرم افزارحسابداری صدگان

تصویب دستورالعمل حاکمیت شرکتی تا پایان سال

0 835

حسابداراپ


دستورالعمل حاکمیت شرکتی تا پایان سال تصویب می شود.


نخستین همایش ملی حاکمیت شرکتی در راستای تحقق سند چشم انداز برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، معاون اجرایی نخستین همایش ملی حاکمیت شرکتی با بیان این‌که بررسی موضوع حاکمیت شرکتی چند سالی بوده که در حال بررسی است، گفت: کلیه این بررسی‌ها دستورالعمل حاکمیت شرکتی را رقم زده، اگرچه هنوز به تصویب نرسیده اما پیش‌بینی می‌شود در سال جاری مراحل تصویب و ابلاغ آن صورت بگیرد تا به صورت یک الزام برای شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار درآید.


سید محمد هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه اهمیت نقش حاکمیت شرکتی در توسعه اقتصادی و فعالیت اقتصادی است، ادامه داد: نگاهی به تاریخچه کشورهای موفقی که وارد این حوزه شده‌اند، نشان می‌دهد نتایج قابل قبولی از جمله شفافیت و پاسخگویی هیات‌مدیره، تصمیم‌گیری مستقل هیات‌مدیره، بررسی حقوق ذینفعان، حقوق سهامداران خرد و… را در بر داشته است.


پندار سیستم

وی گفت: در این همایش تلاش داریم در بخش‌هایی که حاکمیت شرکتی دیده نشده است را بررسی کنیم. برای مثال در بحث قانون تجارت حاکمیت شرکتی اجرا نمی‌شود گرچه برخی موانع قانونی و حقوقی وجود دارد که در حاکمیت شرکتی این موارد دیده شده که در رفع آنها موثر خواهد بود.

مدیر توسعه فرهنگ سرمایه گذاری  بورس همچنین در خصوص برنامه‌های دو روز برگزاری همایش گفت: در روز اول همایش سه حوزه قانون‌گذاری، اجرایی و دانشگاهی مدنظر است که به این ترتیب افراد علمی، قانون‌گذار و دولتی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.


وی ادامه داد: در روز دوم نیز پنل‌هایی با رویکرد کاربردی با حضور اکثر دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است. در این کارگاه‌ها داوران همایش با نگاه کاربردی به بررسی بیش از ۲۵۰ مقاله‌ای که به دبیرخانه همایش ارسال شده خواهند پرداخت.

هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: این در حالی است که علاوه بر این، موضوعاتی نیز توسط برگزارکنندگان همایش به اساتید برجسته جهت تهیه مقالات سفارش داده شده که روی آن کار کنند چراکه  موضوع حاکمیت دارای اجزا و عناصری بوده که ممکن است در مقالات ارسالی دیده نشده باشد.


بر اساس این گزارش، نخستین همایش ملی حاکمیت شرکتی در راستای تحقق سند چشم انداز ، در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه در سالن وزارت نیرو (روز یازدهم) و دانشگاه الزهراء(س) (روز دوازدهم) برگزار خواهد شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.