نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ سود بانکی باید متناسب با تورم تغییر کند.

0 631

حسابداراپ

پندار سیستم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش درنرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم و شرایط اقتصادی گفت: رابطه تورم با نرخ سود بانکی به هم خورده است از این رو ضروری است یک توازن منطقی بین تورم و نرخ سود برقرارشود.


محمد علیپور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: بانک مرکزی با همفکری کارشناسان و صاحب نظران باید به یک نرخ جدید سودبانکی متناسب با شرایط اقتصادی کشور، تورم و نقدینگی برسد.

نماینده مردم ماکو، چالدارن، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه بانک مرکزی در حال موضوع افزایش نرخ سود بانکی گفت: شورای پول و اعتبار و سایر نهادها در تعیین نرخ دخیل هستند و اگر رییس کل بانک مرکزی اختیار داشت نرخ سود را تغییر می داد.
علیپور با توجه به شرایط اقتصادی تغییر نرخ سود بانکی را ضروری دانست و گفت: درست است متولی تعیین نرخ سودبانکی، بانک مرکزی است اما بانک مرکزی هم به تنهایی تصمیم گیر نیست ورییس جمهور و تیم اقتصادی دولت دخیل هستند.

وی با تاکید بر ضرورت تغییردرنرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم و شرایط اقتصادی گفت: رابطه تورم با نرخ سود بانکی به هم خورده است از این رو لازم است یک توازن ریاضی و منطقی بین تورم و نرخ سود برقرارباشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  در ادامه درباره نحوه تعیین نرخ ارز در بودجه ۹۲ گفت: نرخ ارز در بودجه ۹۲ شناور مدیریت شده خواهد بود و دولت نرخ مشخصی را برای نرخ مرجع ارز اعلام نکرده است.

به گفته نماینده مردم ماکو چالدارن، شوط و پلدشت در مجلس نرخ ارز اعلامی در بودجه مبنای محاسباتی دارد و نرخ ارز به صورت مدیریت شناور شده خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فاز دوم هدفمندی یارانه ها در سه ماهه ابتدایی سال ۹۲ اجرا نمی شود گفت:اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بعد از انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گیری خواهد شد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.