نرم افزارحسابداری صدگان

بازنشستگی پیش از موعد بدون سنوات ارفاقی برای سال آینده تمدید می شود

4 1,842

حسابداراپ

قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت بدون سنوات ارفاقی ، در صورت تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برای سال آینده تمدید می شود

 .

.به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور که هفته گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی شد ، پیشنهاد شده است که قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت سال آینده نیز اجرا شود.

.

در این لایحه آمده است:بازنشستگی کلیه مشمولین قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و قانون تمدید آن، با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز موضوع (۵۲) و (۵۳) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱۳۶۶ و بدون سنوات ارفاقی پیش از موعد مجاز است. اجرای این حکم از محل منابع دستگاهها و واگذاری اموال دولتی قابل پرداخت است.

پندار سیستم

.

در صورت تصویب این لایحه از سوی مجلس شورای اسلامی ، کسانی که بخواهند در سال ۱۳۹۲ از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند، به ازای ۲۵سال خدمت ، ۲۵ روز حقوق دریافت خواهند کرد ، و از سنوات ارفاقی محروم خواهند بود.

.

گفتنی است که قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در سال ۱۳۸۶ مصوب و تا سال ۱۳۸۹ اجرا شد. بر اساس این قانون، کارکنان دولت می توانستند با ۲۵ سال سابقه و ۳۰ روز حقوق ( کارمندان زن با ۲۰ سال سابقه و ۲۵ روز حقوق ) بازنشسته شوند .

.

این قانون همزمان با بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۰ در اردیبهشت ماه سال جاری به پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با وجود مخالفت دولت بمدت پنج سال ( از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ ) تمدید شد ، ولی در عمل به دلیل نبود اعتبار و حذف سنوات ارفاقی اجرای آن در سال جاری با کندی بسیار روبرو بود.

.

محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. کارمند خانم می گوید

    با سلام
    من کارمند خانمی هستم که ۵۰ سال سن دارم و ۲۰ سال در حالیکه وظایف خانه و همسرداری و نگه داری از فرزند و والدینم را برعهده داشتم به دولت خدمت کردم و اکنون بر اثر تحمل فشار کاری دیگر توان کاری سابق را ندارم . و از طرفی طبق تصویب جدید دولت مبنی بر حذف سنوات ارفاقی نمی توانم با ۲۰ روز حقوق خود را بازنسته کنم لذا خواهشمندم برای اینکه هم نیروهای جوان تر وارد کار شوند و هم ما کارمندان که از جوانی در خدمت بودیم و دیگر از لحاظ جسمی و روحی توان کاری نداریم حداقل برای بانوان با در نظر گرفتن سنوات ارفاقی در قانون پیش از موعد بازنشستگی موافقت فرمایئد . با تشکر

  2. سهیلا می گوید

    با سلام من خانمی کارمند هستم با ۵۳ سال سن و ۲۵ سال سابقه ولی میگویند قانون ۳۰ سال شده و من توانایی این را ندارم که ۵ سال دیگر کار کنم خواهشمندم رسیدگی کنید که ما خانمها با ۲۵ سال ۲۵ روز حقوق بازنشسته شویم باتشکر

  3. فرزانه می گوید

    چرا در سالهای قبل بازنشستگی با ارفاق انجام میشد که حالا بدون ارفاق هم موافقت نمیشه وبگویند کسری بودجه داریم ایا این انصاف است که یک عده باان قانون بروند وما حتی حق خودمان هم نگیریم

  4. یوسف می گوید

    باسلام

    اخر کسی نیست بگه نماینده محترم حقوق من را مثل خودت حساب نکن من کارمند که دریافتی ام به ۱.۲۰۰ نمی رسه با ۲۵ روز چی گیرم میاد که همچین قوانینی تصویب میکنید چر مثل دولت محترم قبلی ۵سال سنوات را نمی دهید تا اونائی که تمایل دارند بازنشته شوند وراه برای جوانان باز بشه .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.