نرم افزارحسابداری صدگان

ارسال ماهانه جدول تسهیلات کلان

0 572

حسابداراپ

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای از بانکها خواست از پایان بهمن ماه ۱۳۹۱ جدول آمار تسهیلات و تعهدات کلان خود را ماهانه به این بانک ارسال کنند.

.

به گزارش خبرنگار مهر، بانک مرکزی در بخشنامه ای به مدیران عامل بانکها با اشاره به بخشنامه شماره ۱۲۲۳۴۲/۹۱ مورخ ۱۰/۵/۱۳۹۱، جدول تسهیلات و تعهدات کلان را برای آنها ارسال و اعلام کرد: از پایان بهمن ماه ۱۳۹۱ تسهیلات و تعهدات کلان آن بانک مطابق با جدول مذکور در قالب فایل Excel در مقاطع زمانی ماهانه و حداکثر ظرف مدت یک هفته پس از پایان هر ماه به بانک مرکزی ارسال شود.

.

.

در همین حال، چنانچه یک شخص حقیقی یا حقوقی بیش از یک فقره تسهیلات و تعهدات دریافت نموده باشد، می بایستی هر فقره از آن به تفکیک و در ردیف‌های متوالی به صورت ذینفع واحد ذکر شود.

.

پندار سیستم

خالص تسهیلات و تعهدات می بایستی مطابق با ماده ۳ آیین نامه و تبصره های آن منظور شو. توضیح اینکه تسهیلات شامل سود دریافتنی و وجه التزام تاخیر تادیه دین نیز می شود.

.

ضمنا برای محاسبه خالص تسهیلات و تعهدات به هر ذینفع واحد، لازم است مبلغ تسهیلات و تعهدات با ضریب یک اعمال شود.

.

در مورد شرکت‌هایی که موسسه اعتباری مالک تمام یا بخشی از سهام آنها می باشد، لازم است قیمت تمام شده سهام مزبور نیز در محاسبه مجموع خالص تسهیلات و تعهدات مربوط به آن لحاظ شود.

.

در صورت عدم اعطا/ایجاد تسهیلات و تعهدات کلان به شرکت های فوق، درج قیمت تمام شده سهام در هر مقطع الزامی است.

.

ستون‌های مربوط به “تسهیلات و تعهدات مستثنی” می بایستی بر اساس ماده ۹ آیین نامه تکمیل گردد. نوع روابط شامل: مالکیتی، مدیریتی، مالی، کنترلی و سایر می باشد. آستانه گزارش دهی تسهیلات و تعهدات کلان، قبل از کسر تسهیلات و تعهدات مستثنی است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.