نرم افزارحسابداری صدگان

مشکل استخدام رسمی رفع شد/ ابلاغ ازسرگیری استخدام‌ها

0 699

حسابداراپ

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور، از تصویب اصلاحیه طرح مهرآفرین و استخدام نیروی انسانی در دستگاه‌‌ها و ابلاغ آن با معاون‌اول رئیس‌جمهور خبر داد.

.

عبدالعلی تاجی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارس، افزود: اصلاحیه طرح مهرآفرین در مورد استخدام نیروی جدید در دستگاه‌های دولتی که مورد ایراد رئیس مجلس قرار گرفته بود، با رفع ایرادها در دولت تصویب و امروز با امضای معاون اول رئیس جمهور به همه دستگاه‌های ملی و استانی ابلاغ شد.

.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور افزود: طرح مهرآفرین مصوب دولت در ۲۵ دی ۹۱ مورد ایراد رئیس مجلس قرار گرفته بود که اصلاحیه‌ای در این زمینه تهیه شده و با همکاری و مشارکت معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و معاونت حقوقی رئیس جمهور تهیه و مورد تصویب هیأت دولت در روز گذشته قرار گرفت و امروز این مصوبه با امضای آقای محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به دستگاه‌های ملی و استانی ابلاغ شد.

.

تاجی اظهار امیدواری کرد، با ابلاغ این مصوبه سرعت استخدام نیروهای انسانی در دستگاه‌های ملی و استانی از سر گرفته ‌شود.

.

وی افزود: همه این آزمون‌ها براساس قانون با آزمون و گزینش انجام می‌شود و در مورد خانواده شهدا و ایثارگران طبق قانون بدون آزمون خواهد بود.

پندار سیستم

.

با توجه این که طی سالهای اخیر و بر اساس قانون استخدام رسمی در دولت متوقف شده بود، با خروج و بازنشستگی نیروهای قدیمی برخی دستگاهها با فرسودگی نیرو و کمبود مواجه شدند، بنابراین دولت تصمیم گرفت بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون برنامه پنجم به استخدام رسمی نیرو در دستگاههای ملی و استانی دولتی اقدام کند.

.

پس از ابلاغ این مصوبه از سوی دولت، علی لاریجانی رئیس مجلس در ۲۹ دی ۹۱ ایرادهایی به این مصوبه دولت گرفت که دولت هم اصلاحیه‌ای تهیه و روز گذشته تصویب کرد و امروز این مصوبه با امضای رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

.

براساس قانون برنامه پنجم و مدیریت خدمات کشوری، به ازای خروج هر سه نفر در مشاغل تصدی یک نفر جدید و به ازای خروج هر نفر در مشاغل حاکمیتی یک نفر جدید استخدام می‌شود.

.

سهمیه استخدامی دستگاه‌های ملی و استانی برای هر استان بین ۳ تا ۱۰ هزار نفر و برخی استان‌ها بیش از۱۰ هزار نفر استخدام رسمی است که از طریق نشر آگهی و برگزاری آزمون انجام می‌شود.

.

به گفته عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مجموع حدود ۵۰۰ هزار نفر از طریق طرح مهرآفرین به تدریج در دولت استخدام می‌شوند و تعداد کارکنان دولت از ۲.۹ میلیون نفر کنونی به ۳.۵میلیون نفر خواهد رسید.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.