نرم افزارحسابداری صدگان

دستمزد کارگران با نرخ واقعی تورم سنجیده شود.

0 642

حسابداراپ

 عضو فراکسیون کارگری مجلس، با تأکید بر لزوم افزایش ۴۰ درصدی حقوق سال آینده کارگران، گفت: افزایش دستمزد‌ کارگران باید متناسب با نرخ واقعی تورم در جامعه باشد.

           

 .

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری ‌خانه ملت، تصریح کرد: حقوق کارگران باید در تناسبی کارشناسی شده با نرخ واقعی تورم افزایش یافته و حتی چند درصد بیشتر از این نرخ باشد.

.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک‌مرکزی ماه گذشته نرخ تورم در کشور را ۲۸ درصد اعلام کرده است، افزود: اما مشاهدات عینی و واقعیت‌های جامعه نرخ متفاوتی را نمایان ‌می‌سازد به طوری که معتقدیم رقم واقعی تورم در جامعه عدد بالاتری از ۲۸ درصد است.

.

وی تأکید کرد: در سال جاری قیمت اجناس و اقلام اولیه موردنیاز مردم، چندین برابر شده است، این درحالی است که افزایش حقوق کارگران رقم پایینی بوده که قابل بیان کردن نیست.

.

پندار سیستم

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر پیامد‌های منفی تناسب نداشتن حقوق دریافتی اقشاری نظیر کارگران با هزینه‌های زندگی ‌آن‌ها، گفت: تناسب نداشتن حقوق اقشار کم‌درآمد نظیر کارگران با واقعیت‌های جامعه و تورم حقیقی باعث گسترش فقر و فساد در افراد می‌شود.

.

فتاحی، پیامد‌های اجتماعی نظیر طلاق، دزدی، اعتیاد، رشوه‌خواری و افسردگی را ناشی از پایین بودن قدرت خرید مردم و فقر تحمیل شده به جامعه خواند و گفت: به طور قطع چنین پیامدهایی هزینه‌های سنگینی را بر دوش کشور تحمیل خواهد کرد.

.

 وی یادآور شد: ایجاد تناسب و تعادل میان درآمد افراد با هزینه‌های آن‌ها، بهترین گزینه برای استقرار عدالت در جامعه است.

.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان در مجلس نهم، ادامه داد: ما در شرایطی که هزینه‌ها و خرج‌های خانواده‌ها ثابت باشد، طرفدار افزایش حقوق‌ها نیستیم، اما در شرایطی که هزینه‌های جاری خانوار‌ها سرسام‌آور شده باید افزایش حقوق تحقق یابد.

.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه درآمد کارگران باید ۳ تا ۴ درصد بیشتر از نرخ واقعی تورم در جامعه باشد، یادآور شد: واقعیت آن است که اگر خواهان ایجاد تعادل در دستمزد‌ها و هزینه‌های جاری هستیم باید سطح دستمزد‌ها افزایش ۴۰ درصدی داشته باشد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.