نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات عرضه اوراق نفتی در بورس/ بورس ارز نه-تابلوی ارزی آری

0 802

حسابداراپ

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح نحوه عرضه اوراق سلف نفتی در تابلوی بورس، گفت: ارز می‌تواند به عنوان تابلویی در بورس اوراق بهادار تهران و به عنوان جزیی از آن باشد؛ بدین ترتیب بورس ارز به معنای ایجاد یک بورس مستقل ارزی نیست.

.

علی صالح آبادی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در بازار بورس کشور حدود ۴۰ صنعت از تمام بنگاه های اقتصادی و بخش های مختلف صنایع حضور دارند، گفت: سودآوری این بنگاه ها نشان دهنده این است که این بنگاه ها در حال تولید، فروش و انجام کار هستند.

.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: افزایش ارزش بازار سرمایه به تولید ناخالص داخلی به حدود ۵۰ درصد نشان می دهد که بازار سرمایه در اقتصاد ملی موثر است.

.

پندار سیستم

صالح آبادی درباره انتشار اوراق سلف نفتی و مواردی که پیش تر درباره راه اندازی بورس نفت مطرح بود، گفت: زمانی که از عبارت‌هایی مانند بورس ارز و یا بورس نفت استفاده می شود، عبارت دقیقی نیست. بورس نفت به معنای ایجاد یک بورس مستقل نفتی نداریم.

.

این مقام مسئول در سازمان بورس تاکید کرد: بورس انرژی در حال حاضر شکل گرفته و نفت نیز به عنوان یکی از کالاها در این بورس پذیرفته می شود و مورد معامله قرار می گیرد؛ بنابراین وقتی می گوییم بورس نفت، منظور همان بورس انرژی است.

.

وی خاطر نشان کرد: بورس ارز نیز می تواند به عنوان تابلویی در بورس اوراق بهادار تهران و به عنوان جزئی از آن محسوب شود. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره عرضه نفت خام در بورس و اینکه آیا از این طریق فروش نفت خام می تواند تسهیل شود؟ تصریح کرد: اوراق سلف نفتی که مطرح شد به نحوی است که اوراق فروخته می شود و سررسید آن در ۳ سال آینده است.

.

به گفته صالح آبادی، در سررسید اگر سرمایه گذار علاقه مند به خرید نفت باشد می تواند برود نفت را به صورت فیزیکی تحویل بگیرد و آن را صادر کند. اگر هم نخواهد نفت را به صورت فیزیکی دریافت کند می تواند معادل ریالی و یا دلاری آن را دریافت کند و نفت را در اختیار وزارت نفت برای صادرات قرار دهد؛ بنابراین این اوراق نفتی است و نه خود نفت.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.