نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط استفاده از بخشودگی حق بیمه

5 1,059

حسابداراپ

مدیرکل درآمد حق بیمه صندوق تامین اجتماعی گفت:تاکنون ۲۵۰ هزار نفر در سراسرکشور از بخشودگی پرداخت حق بیمه برخوردار شده است.

.

محمد حسین زدا با بیان این مطلب به مهر افزود: براساس ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه ،  کارفرمایانی که علاوه بر نیاز خود در کارگاهها اقدام به استخدام نیرو می کنند می‌توانند از قانون بخشودگی حق بیمه استفاده کنند.

.

پندار سیستم

وی تاکید کرد: ازابتدای اجرای قانون برنامه پنجم این ماده نیز در تمامی شعب سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور اجرایی شده است وطی این مدت ۲۵۰ هزار نفر با استفاده از قانون بخشودگی حق بیمه ، درکارگاهها مشغول به کار شده اند.

.

مدیرکل درآمد حق بیمه صندوق تامین اجتماعی گفت: استفاده از بخشودگی حق بیمه تاپایان برنامه پنجم توسعه یعنی سه سال دیگر ادامه خواهد داشت به همین دلیل از کارفرمایان می خواهیم که برای برخورداری از بخشودگی طی این مدت اقدام کنند. به گفته زدا، ۱۸درصد سهم بیمه کارفرمایان در صورت برخورداری از شرایط لازم و استفاده از ماده ۸۰ ، از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

.

وی اظهار داشت: البته کارفرمایان در صورت اخراج کارگران استخدام شده از بخشودگی حق بیمه مادام العمر محروم شده و باید حق بیمه را خودشان پرداخت کنند که این موضوع نیز توسط کمیته های ویژه مشخص می شود.

.

محل تبلیغ شما

5 نظرات
  1. ستاره می گوید

    سلام
    افرادي كه براي اولين بار از ماده ۸۰ استفاده مي كنند از سهم كار فرما فقط ۲در صد پرداخت مي كنند.آره؟ اين براي همه افراد يكسان است يا بستگي به شرايط خاص دارد؟
    با تشكر

  2. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    بصورت تجربي با موضوع سروكار نداشته ام.
    موفق باشيد.

  3. مهیاز می گوید

    سلام و خسته نباشید. من خانمی هستم که ۳ سال است در آژانس مسافرتی مشغول به کار هستم و تا بحال بیمه نبوده ام ولی امسال قصد کرده ام بیمه شوم اما کارفرمایم می گوید من نمی توانم حق بیمه شما را پرداخت کنم یعنی درامدم کفایت نمیکند که بخواهم حق بیمه پرداخت کنم. بازرس بیمه که امده بود اژانس گفت از ماده ۸۰ استفاده کنید که هزینه کمتر شود. میخاستم راهنمائیم کنید. که ماده ۸۰ شامل من می شود یا نه. خیلی ناراحتم که ۳ سال از عمرم به همین راحتی هدر رفته. این هم بگویم که دریافتی من خیلی کم است ماهی ۲۰۰ هزار تومان برای روزی ۸ ساعت کار.

  4. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    تاجايي كه بنده اطلاع دارم ماده ۸۰ مربوط به واحدهاي توليدي است.
    موفق باشيد.

  5. رضا می گوید

    معافیت ماده ۸۰ فقط برای واحدهای تولیدی نیست بلکه شامل همه می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.