نرم افزارحسابداری صدگان

کاهش قاچاق کالا با اجرای طرح شبنم

0 631

حسابداراپ

مجری طرح شبنم با اشاره به ماهیت اجرای این طرح که به منظور کنترل واردات صورت گرفته است تصریح کرد: از زمان اجرای طرح تاکنون، شاهد کاهش قاچاق کالاهای وارداتی بوده ایم.

پندار سیستم

.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)ˈمحمود اعلاییˈگفت: به عنوان مثال گوشی تلفن همراه که بخش عمده‌ای از قاچاق کالای وارداتی را تشکیل می داد در حد قابل قبولی کاهش پیدا کرده است که این موضوع نشات گرفته از اجرای طرح شبنم است.
.
وی افزود:کالاهایی که مشمول اجرای این طرح هستند، عمدتا تولید مشابه داخلی دارند و این امر در کنترل واردات و کمک به تولید داخل موثر است.
.
وی با تاکید بر اینکه کالاهای اساسی نیاز به دریافت کد شبنم ندارد افزود: به جز کالاهای اساسی و اولویت دار تمامی کالاهای مشمول این طرح باید قبل از توزیع، برچسب شبنم را نصب کرده باشند.
.
اعلایی در ادامه با یادآوری این مطلب که پس از اجرای طرح شبنم و اطمینان مصرف‌کنندگان از مورد تایید بودن گوشی‌های موجود در بازار، حجم واردات قانونی در سال گذشته به شدت افزایش یافته است، اظهار کرد: این امر موجب شده تا مصرف کنندگان نسبت به صحت و سلامت کالای خریداری‌شده اطمینان بیشتری داشته باشند و از خدمات پس از فروش و ضمانت‌های قانونی آن نیز بهره شوند..
.
مجری طرح شبنم همچنین گفت: طرح شبنم علاوه بر این که جایگاه کالا و محصولات داخلی را ارتقا می‌دهد، انتخاب محصول را برای مصرف کننده راحت کرده است .

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.