نرم افزارحسابداری صدگان

بررسی جوانب مختلف چک‌های ستاره‌دار

0 669

حسابداراپ

دبیر کل بانک مرکزی با بیان این‌که بحث چک‌های ستاره‌دار مزایای خوبی دارد و طرف معامله‌گر می‌تواند متوجه شود که بر روی اعتبار حساب صاحب چک تا چه میزان می‌توان اعتماد کرد، گفت: موضوع چک‌های ستاره‌دار بحث اعتماد است و دستورالعملی در این زمینه تهیه کردیم که جوانب مختلف موضوع را بررسی می‌کنیم، منتهی ابزار‌های دیگری نیز در این رابطه در دست بررسی است.

.

احمدی دبیر کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب گفت: بحث چک‌های ستاره‌دار یا مواردی از این قبیل در بانک مرکزی در دست بررسی است، چون این موضوع می‌تواند تبعات مختلفی داشته باشد.

.

وی افزود: به عنوان مثال در زمانی که مشتری به دلیل سابقه‌ی خوب و داشتن اعتبار بالا از چک‌های ستاره‌دار بهره‌مند می‌شود و معامله‌ای را انجام می‌دهد و کسی که با او به اعتبار این چک معامله‌ای انجام دهد اگر به هر دلیلی اعتبارش خدشه‌دار شود و تخلفی انجام دهد، طرف معامله‌گر چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

.

وی ادامه داد: این موضوع و تبعات دیگر این بحث مواردی هستند که باید به درستی و شفاف مشخص شود.

پندار سیستم

.

دبیر کل بانک مرکزی در ادامه با بیان اینکه مدت‌هاست که راجع به این موضوع بحث و بررسی می‌کنیم و مطالعات تطبیقی نیز در این زمینه صورت گرفته و فواید و مضرات طرح را مورد بررسی قرار دادیم، گفت: ولی تا زمانی که یقین حاصل نکرده و مطمئن نشدیم که در موارد و زمان‌هایی خاص مثل چک‌های برگشتی چه کاری باید انجام داد نمی‌توانیم اقدامی صورت دهیم.

.

وی گفت: واقعیت این است که بانک مرکزی با توجه به اتفاقاتی که بر روی چک‌ها افتاده در مورد مباحث نظارتی، حقوقی و مباحث فن آوری اطلاعات در این رابطه به شدت وارد شده و مدت‌هاست که در دست بررسی دارد .

.

احمدی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که بتوانیم از موضوع فن‌آوری اطلاعات در شبکه‌ی بانکی استفاده کنیم و بتوانیم این امکان را برای مردم فراهم کنیم و در واقع اطمینانی را برای مرتبطین معاملاتی ایجاد کنیم.

.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بحث چک‌های ستاره‌دار تا پایان سال به نتیجه می‌رسد یا نه گفت: به نظر نمی‌آید این موضوع تا پایان سال به نتیجه برسد، چون زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز نیاز دارد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.