نرم افزارحسابداری صدگان

صنوف تولیدی به شهرکهای صنعتی می‌پیوندند.

0 571

حسابداراپ

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنوف تولیدی کشور با ۴۷۶ هزار واحد تولیدی، ۱.۵ میلیون جمعیت را به خود اختصاص می‌دهد که به زودی به سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی خواهند پیوست.

.

به گزارش خبرنگار مهر، فخراله مولایی در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: برنامه‌های متعددی برای حمایت از صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی تدارک دیده شده است که تحقق برخی از آنها، نیازمند تامین منابع مالی و اختصاص اعتبارات لازم است.

.

معاون وزیر صنعت، معدن  تجارت افزود: هم اکنون حدود ۳ هزار واحد تولیدی با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در نواحی مختلف صنعتی کشور مستقر شده‌‍اند که توانسته اند، ۴۵ هزار نفر اشتغال را ایجاد کنند.

.

وی میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۳ هزار واحد تولیدی مذکور را بالغ بر ۲۷ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: به شرط تامین اعتبار، این سه هزار واحد به هفت هزار واحد ارتقاء خواهد یافت.

.

پندار سیستم

به گفته مولایی، همچنین ۴۰۰ واحد کارگاهی نیز در سراسر کشور آماده واگذاری به متقاضیان صنفی و صنعتی است؛ این در شرایطی است که صنوف تولیدی کشور با ۴۷۶ هزار واحد تولیدی، ۱.۵ میلیون جمعیت را به خود اختصاص می‌دهد که به زودی، به سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، خواهند پیوست.

.

وی اظهار داشت: همچنین بنا به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۶۲ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد و اراضی آن به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعتی و صنفی قابل واگذاری است. ضمن اینکه ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی نیز در سال ۹۱ به تلفن ثابت متصل می‌شوند و تامین ۱۴۱ لیتر بر ثانیه آب نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی این سازمان بسترسازی برای حضور سرمایه گذاران است.

.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده بر سر راه تولید کشور از زبان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: بنابر تحقیقات اتاق تهران، ده درصد مشکلات واحدهای تولیدی متوجه مالیات، ۷۵ درصد متوجه سیستم بانکی و مابقی متوجه تامین اجتماعی و شهرکهای صنعتی است ، در حالیکه اگر اعتراضی وجود داشته باشد به آن رسیدگی خواهیم کرد.

.

مولایی گفت: با اینکه وظیفه ذاتی ما تامین اعتبار نیست، اما تلاش کرده ایم که در این امر دخالت کرده و بودجه‌هایی را برای این موضوع دریافت کنیم.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.