نرم افزارحسابداری صدگان

بخشنامه ۵۹۵۸/۲۰۰ مورخ ۹۱/۳/۲۳(تسليم اظهارنامه مالياتي در موعد مقررشرط برخورداري از هر گونه معافيت مالياتي)

10 3,572

حسابداراپ

در اجراي حکم تبصره (۲) ماده(۱۱۹) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران، تسليم اظهارنامه مالياتي در موعد مقرر قانوني شرط برخورداري از هر گونه معافيت مالياتي مي باشد، لذا کليه اشخاصي که طبق مقررات قانون مالياتهاي مستقيم ملزم به تسليم اظهارنامه مالياتي مي باشند، چنانچه نسبت به تسليم اظهارنامه مالياتي سنوات ۱۳۹۰ لغايت ۱۳۹۴(سالهاي اجراي قانون برنامه پنجم) در موعد مقرر قانوني اقدام ننمايند، مشمول برخورداري از معافيتهاي مقرر قانوني(به استثناي صاحبان مشاغل وسايل نقليه عمومي موضوع جزء (پ) بند ۷۸ قانون بودجه سال ۹۰) نخواهند بود.

.

مقررات مذکور شامل مؤدياني که مکلف به تسليم اظهارنامه مالياتي نمي باشند مانند درآمد اشخاص حقيقي بابت فعاليت هاي کشاورزي و درآمد حقوق کارکنان نمي باشد.

.

 

علي عسکري

پندار سیستم

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور

 .

————————————————————————————–

لينك مرتبط:

– بخشنامه ۲۳۰/۱۳۷۵۰/ د مورخ ۹۱/۴/۱۷ (شرط برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی)

– بخشنامه ۴۷۳/۲۰۰ مورخ ۹۲/۱/۲۱(تعيين ضريب مالياتي اشخاص موضوع تبصره(۲) ماده ۱۱۹ قانون برنامه پنجم توسعه)

 

.

محل تبلیغ شما

10 نظرات
  1. علی می گوید

    با سلام میخواستم بدونم این قانون شامل معافیتهای اجاره املاک مسکونی هم میشود یا خیر( تا متراژ ۱۵۰ متر معاف ازمالیات بر اجاره در تهران ) باتشکر

  2. مدیر سایت می گوید

    باسلام و احترام
    بله معافيتهايي براي اين نوع از اجاره ها تعين شده كه در تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالياتها آمده است ليكن شرط تسليم اظهارنامه برقراراست.
    موفق باشيد.

  3. مرتضی می گوید

    باسلاواحترام باتوجه به اینکه درآپارتمان ۵۸متری من دخترم که ازدواج کرده سکونت داردواجاره نامه واجاره ای هم درکار نیست.آیالازم است اضهارنامه بدهم واگر آری اضهارنامه خاصی است؟با تشکر از شما

  4. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و احترام
    اينطوركه ازمتن قانون برداشت ميشوداينگونه اشخاص هم بايد اظهار نامه ارائه كنندچراكه در ماده ۸۰ قانون مالياتها هم به اين موضوع اشاره شده است.
    اظهارنامه ماليات بر درآمد املاك را ازاين مسير دريافت كنيد:
    اظهارنامه های مالیاتی عملکرد ۱۳۹۰ آماده ارائه به مودیان شد.
    ضمنا پرس و جوي بيشتري هم بفرمائيد.
    موفق باشيد.

  5. غلامپور می گوید

    باستناد تبصره یک ماده ۵۳ قانون مالیاتها ” محل سکونت … فرزند … اجاری تلقی نمیشود … ” که این امر مورد توجه ماموران مالیاتی آگاه به قوانین ، میباشد و از طرفی با توجه به حکم قانونگذار در قانون برنامه پنجم و یادآوری سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ها و اطلاعیه های صادره به این مهم ، لازم است جهت جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی و دردسرساز برای خود اظهارنامه مالیاتی مربوط به املاک را تنظیم وتحویل واحد مالیاتی محل وقوع ملک نمائید .

  6. مهران می گوید

    باسلام واحترام اینجانب مهران برمبنای بخشنامه ۵۹۵۸/۲۰۰مورخ۹۱/۳/۲۳جهت دریافت اظهارنامه برای آپارتمان مسکونی استیجاری۸۷متری خودکه معاف ازمالیات میباشدبه اداره پست مراجعه نمودم.فرمودندازکافی نت کدرهگیری بگیرید.پس ازمراجعه به کافی نت ودادن اطلاعات لازم ازجمله مالک-مستاجر-مساحت ملک-مستاجر-میزان اجازه و……..دوبرگ پرینت اظهارنامه مالیات بردرآمداملاک F20-25-003که کدرهگیری وآرم سازمان امورمالیاتی برروی آن میباشددریافت نمودم که پس ازمحاسباتی مالیات آپارتمان ومانده بدهی من را ۱۴۰۰۰۰۰۰ریال تعیین نموده اتد!!! ممکن است من را راهنمایی بفرمایید؟ با تشکر مهران.

  7. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    دوست عزيز چه راهنمايي اي مد نظر شماست؟
    تنظيم اظهار نامه املاك تابع شرايط و مقرراتي است كه احتمالا كافي نت مذكور از آنها بي اطلاع بوده است.
    از قرار اين الكترونيكي بودن اظهار نامه ، همه ي ضوابط را تحت الشعاع خود قرار داده است.
    بااحترام

  8. غلامپور می گوید

    البته تنظیم و تکمیل همه انواع اظهارنامه مالیاتی تابع شرایط و ظوابطی میباشد که برخی کارشناسان ارشد مالیاتی هم از آن اطلاعی ندارند تا چه رسد به کافی نت ها یا … /
    اما در مورد خواسته این آقا مهران ما ،
    اینکه مانده مالیات شما را این مبلغ نشان داده ناشی از اظهار شما به کاربری که اظهارنامه را تکمیل می کرد بوده .این میزان مالیات یعنی ۷۷,۵۰۰,۰۰۰ دریافتی سالانه ، البته لازم بود ۲۵% استهلاک را کسر میکردی که نمیدانم منظور و کسر شده یا نه ، اگر کسر نکردی واحد مالیاتی هنگام صدور گزارش اینکار را انجام میدهد .
    ازهمه اینها که بگذریم این مبلغ مالیات ابراز شده باتوجه به معافیت مورد نظر مورد مطالبه نخواهد بود ؛ اگر خیلی خیلی میخوهید خیالتان راحت راحت باشد از تسلیم اظهارنامه الکترونیکی صرفنظر و اظهارنامه کاغذی را تهیه ، تنظیم و ارائه نمائید .

  9. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و تشکر از توضیحات جنابعالی
    البته وقتی ایشان این مالیات را اظهار میکنند لازم است در زمان تسلیم ، ترتیب پرداخت آنرا هم بدهند که بفرموده ی شما بعدا و با سیر اداری طولانی آنرا مسترد کنند.
    به هرحال و به نظر بنده آنقدر که نسبت به ارسال این نوع اظهارنامه تبلیغات میشود ، درباره روش تنظیم و جلوگیری از اظهارات اشتباه (ویا ایجاد مکانهایی مشخص برای تنظیم)،آموزش داده نمی شود تا بقول جنابعالی وقتی برخی کارشناسان ارشد مالیاتی هم آشنابه تنظیم نیستند ، کافی نت بانی تنظیم اظهارنامه اشتباه نشود!
    بااحترام

  10. علی می گوید

    حدود ۵ سال است که فرزندم در آپارتمان متعلق به اینجانب سکونت دارد و اجاره هم نمی دهداخیرا فرزندم آپارتمانی را خریداری کرده و درصدد انتقال به آن می باشد در هنگام فروش آپارتمانم چگونه می بایست اثبات کرد فرزتدم در این مدت در آنجا سکونت داشته است که مورد قبول دارایی قرار گیرد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.