نرم افزارحسابداری صدگان

منطقه يورور با خطر از هم پاشيدگی مواجه است.

0 510

حسابداراپ

درحالیکه ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا سران کشورهای عضو را به خاطر انجام ندادن اقدام مقتضی برای حل بحران واحد پول مشترک مورد انتقاد قرار داد،کمیسر امور اقتصادی در این زمینه هشدار داد.

.
به گزارش بینا، روزنامه دیلی تلگراف، با ادامه نگرانی ها درمورد بخش بانکداری اسپانیا این کشور دیروز همچنان در راس طوفان مالی قرار داشت.

.
آمار دیروز نشان داد که سرمایه گذاران بانک های اسپانیا به طور بی سابقه ای پول هایشان را از بانک ها خارج می کنند. در یک ماه گذشته بیش از ۵۵ میلیارد پوند از بانک های اسپانیا خارج و به کشورهای دیگر فرستاده شده اند.

.
روند خروج پول از اسپانیا موجب بروز این نگرانی شده است که احتمالا نظام بانکی این کشور دچار ازهم پاشیدگی خواهد شد. این نگرانی ها همچنین باعث افزایش هزینه بدهی های این کشور اروپایی می شود که درنهایت موجب افزایش فشار ها بر بانک های اسپانیا خواهد شد.

پندار سیستم

.
از طرف دیگر بسته مالی که سال گذشته مورد توافق سران منطقه یورو قرار گرفت در ایرلند به همه پرسی گذاشته شده است. بر اساس این توافقنامه سران منطقه یورو خود را ملزم به تعدیل بودجه کشورهایشان می کنند.

.
گفته می شود نتیجه این همه پرسی روز جمعه اعلام خواهد شد.

.
رای مثبت به این همه پرسی موجب کاهش بیشتر هزینه ها و در نتیجه اعتراض های بیشتر خواهد شد. رای منفی نیز جلوی اجرای این توافقنامه را نخواهد گرفت اما موجب افزایش مجدد هزینه استقراض دولتی ایرلند خواهد شد.

.
باوجود ماه ها آشفتگی در بازار و برگزاری اجلاس های اضطراری متعدد سران کشورهای اروپایی پیشرفت چندانی نداشته اند تا بتوانند سرمایه گذاران را متقاعد کنند که ضعیف ترین اعضای منطقه یورو قادر خواهند بود بدهی های خود را بپردازند.

.
آلمان همچنان اصرار دارد که اوراق قرضه مشترک در منطقه یورو ارائه شود. در عین حال رن هشدار داد حتی اگر این برنامه تصویب هم شود بازهم برای نجات یورو کافی نخواهد بود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.