نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بر ارزش افزوده سكه های پیش فروش شده بر اساس سال تحویل

0 636

حسابداراپ

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات بر ارزش افزوده سكه های پیش فروش شده بانك مركزی بر اساس سال تحویل دریافت می شود.

.

محمدقاسم پناهی افزود: سكه ها هر زمان كه به ثبت نام كنندگان تحویل داده شود، مشمول مالیات بر ارزش افزوده می شود و برهمین اساس اگر ثبت نام كنندگان سكه را در سال های آتی تحویل بگیرند، باید مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال های بعد را پرداخت كنند.

.

وی اظهار داشت: از آنجایی كه بر اساس قانون برنامه پنجم مالیات بر ارزش افزوده سالانه یك درصد افزایش می یابد اگر فردی سال آینده سكه خود را از بانك دریافت كند باید شش درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت كند.

.

پندار سیستم

به گزارش ایرنا, پناهی با بیان آن كه بانك مركزی بسیاری از سكه های پیش فروش شده را به ابزارهای جایگزین مانند گواهی سپرده تبدیل كرده است، افزود: از آنجایی كه مالیات بر ارزش افزوده تنها در زمان تحویل سكه پرداخت می شود؛ بسیاری از سكه های پیش فروش شده به دلیل تبدیل به ابزارهای جایگزین مشمول مالیات بر ارزش افزوده نشد.

.

وی ادامه داد: بانك مركزی در چهار دوره مالیات بر ارزش افزوده سكه را به سازمان امور مالیاتی پرداخت كرده است و مشكلی در این خصوص وجود ندارد.

.

پناهی در خصو ص دریافت مالیات بر ارزش افزوده از معاملات سكه در بازار گفت: این معاملات مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شود وتنها مالیات بر ضرب و از بانك مركزی دریافت می شود.

.

پناهی با بیان آن كه بر اساس قانون، سپرده نزد بانك ها مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی شود، گفت: بر همین اساس وجوه در بانك ها از مالیات معاف است و اوراق گواهی سپرده جایگزین سكه نیز از مالیات معاف است.

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.