نرم افزارحسابداری صدگان

دولت مجوز نگرفته، مکلف به اجرای فاز دوم هدفمندی است.

0 510

حسابداراپ

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه دولت مجوز اجرای فاز دوم هدفمندی را نگرفته بلکه مکلف به اجرای آن در سال ۹۱ است، گفت: فاز دوم باید در فضایی به دور از تنش هرچه سریع‌تر اجرا شود.

.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اینکه دولت مکلف به اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها در سال جاری است، گفت: با تصویب قانون بودجه ۹۱ دولت تکلیف دارد فاز دوم قانون را امسال اجرا کند.

.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: زمان دقیق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به عهده دولت گذاشته شده و دولت باید با ارزیابی شرایط داخلی و بین المللی فاز دوم هدفمندی را به مرحله اجرا برساند.

.

وی ادامه داد: دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی باید به‌مانند فاز اول قانون عمل  و در فضایی به دوراز هرگونه تنش این فاز از قانون را اجرا کند.

پندار سیستم

.

مصباحی مقدم یادآور شد: تا زمانی که نرخ حامل‌های انرژی اصلاح نشود، امکان هیچ گونه افزایش یارانه نقدی هم وجود ندارد.

.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس هشتم در پاسخ به اینکه آیا قوانین بدون زمان مثل قانون فاز دوم هدفمندی باید بلافاصله اجرا شود یا خیر، گفت: اینکه این قانون باید بلافاصله اجرا شود سخن درستی است ولی در قانون هدفمندی ظرایفی درباره نحوه اجرا برای راحتی دولت گمارده شده است.

.

به گزارش خانه ملت، پس کشمکش‌های بسیار بر سر اجرای فاز دوم هدفمندی میان دولت و مجلس، سرانجام پس از تصویب قانون بودجه سال ۹۱ دولت مجاز به اجرای فاز دوم هدفمندی شد؛ اما گویا قانون مصوب مجلس دلخواه دولت بوده چرا که طبق گفته نمایندگان عضو تلفیق محمدرضا فرزین که دبیری ستاد هدفمندی یارانه‌ها را به عهده داشت، اعلام کرده بود که دولت می‌خواهد از آزادسازی حامل‌های انرژی ۱۳۵ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند که مجلس با چنین پیشنهادی مخالفت کرد و حال اجرای فاز دوم در هاله‌ای از ابهام وجود دارد.

.

غلامرضا مصباحی مقدم که ریاست کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی و عضویت کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم را به عهده داشت، در مجلس نهم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس را اولویت اصلی‌اش برای ورود کمیسیون‌های تخصصی مجلس برگزیده و گفته می‌شود برای ریاست این کمیسیون اعلام آمادگی کرده است.

 

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.