نرم افزارحسابداری صدگان

دلایل تاثیرگذار بر نرخ دلار

0 700

حسابداراپ

رئيس کل بانک مرکزي با اعلام دلايل تاثيرگذار بر نرخ دلار گفت: نبايد دلار را کالاي پست فرض کنيم و انتظار داشته باشيم که قيمت آن بين ۱۰۰۰ تا ۱۰۵۰ تومان ثابت بماند.

.
محمود بهمني در گفتگو با مهر با بيان اينکه همواره قيمت کالاها افزايش مي‌يابد، در مورد نوسانات قيمت دلار گفت: نبايد دلار را کالاي پست فرض کنيم و انتظار داشته باشيم که قيمت آن بين ۱۰۰۰ تا ۱۰۵۰ تومان ثابت بماند.

.

رئيس کل بانک مرکزي در مورد اينکه اصرار برخي ها براي پائين نگه داشتن نرخ دلار منطقي نيست، گفت: در تعيين نرخ دلار بايد عوامل تاثيرگذار بر آن را مدنظر قرار دارد و بدون در نظرگرفتن عوامل متعددي از جمله قيمت نفت نبايد در مورد نرخ دلار اظهارنظر کرد.رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه طي چند سال اخير اکثر قيمتها افزايش يافته و يا ثابت بوده است، افزود: نرخ تورم، قيمت نفت جهاني، قيمت کالاهاي صنعتي و غيره افزايش يافته است، پس چگونه مي‌توان انتظار داشت که نرخ دلار افزايش نيابد.

پندار سیستم

.

وي با تاکيد بر اينکه در تعيين نرخ دلار بايد تورم خارجي و تورم حاصل از هدفمندي يارانه ها را در نظر گرفت، اظهارداشت: اينکه هدفمندي يارانه ها در چند مرحله اجرا مي‌شود و يا اينکه نرخ تورم عادي با توجه به عوامل مختلف همچون افزايش حقوق و غيره افزايش مي‌يابد را بايد لحاظ کرد.

.

بهمني با تاکيد بر اينکه تمام موارد مذکور بر روي برنامه ريزي ها و تخمين‌هاي بانک مرکزي تاثيرگذار است، بيان کرد: ساير عوامل همچون تحولات بين‌المللي، نحوه نقل و انتقالات پول، درآمدهاي نفتي، افزايش قيمت کالاهاي وارداتي و تاثير آن بر تورم همگي تاثيرگذار است. در ادبيات اقتصادي کالاي پست، کالايي است که شيب منحني تقاضا برايش صعودي است، يعني با کاهش قيمت، مقدار تقاضا براي آن کالا کاهش مي‌يابد، همچنين کالاي پست کالايي است که در مورد آن اثر درآمدي بر اثر جانشيني غلبه کند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.