نرم افزارحسابداری صدگان

یکسان سازی نرخ سود بازار و بانک ها، ربا است.

0 663

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این که عقود اسلامی روی کاغذ مانده است در خصوص اختلاف نرخ سود بانکی با بازار و یکسان سازی این نرخ گفت: من یک مشکل اساسی با این نوع نگاه دارم ومعتقد نیستم که سود پول باید مبنا قرار گیرد و نرخ آن در بازار آزاد تعیین شود.

.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،  بابیان اینکه یکسان سازی نرخ سود بازار و بانک ها  چیزی جز ربا نیست ودر شرایط اقتصادی که قرار داریم این حرکت ضد تولید است افزود:هرچقدر نرخ بهره بالاتر باشد تولیدکننده بیشتر آسیب می بیند.

..

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر در مجلس تاکید کرد: من معتقدم باید به سمتی برویم که نقدینگی در دست  مردم ازطریق بانک به تولید کننده داده شود وهرچقدر سود به دست آمد،  بین تولید کننده  وسپرده گذارتقسیم شود و بانک هم حق الوکاله اش را بردارد .

.

وی افزود: متاسفانه بانک‌های کشورروشی را دارند دنبال می کنند که غیر اصولی است به نحوی که تولید کننده هزینه اش افزایش می یابد و به نفع مصرف کننده هم نیست چرا که  قیمت ها افزایش می یابد.

پندار سیستم

.

به گفته مصباحی مقدم اگر سیاست های پولی به درستی درکشوراجرا شود قطعا نقش غیر تورمی خواهدداشت .

.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه بازار پول تابعی از بازار کالا و خدمات و سود سپرده گذارنیز تابعی از سود تولید کننده و تاجر خواهد بود درخصوص اتصال بازار بورس به بورس بین الملل اظهارداشت: اصولا تعامل بورس کشور با سایر بورس های دنیا مثبت است ولی معنا و مفهومش این نیست که با هرجا متصل شویم.

.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در خصوص مزایا و معایب اتصال به بورس پاکستان گفت: این را باید کارشناسان ویژه بازار سرمایه نظر دهند که آیا بازار پاکستان بازار متشکل و قوی است،آیا بازاری است که از ابزارهای پیشرفته استفاده کند  یا در این مسایل خودش دچار نقص و کمبود است.

.

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس وضعیت بورس ایران طی چند سال اخیر خیلی بهتر از بورس های منطقه بوده است از این رو نباید کاری کنیم که موقعیت این بورس دچارمشکل شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.