نرم افزارحسابداری صدگان

لغو مجوز بانک ها فعلا مطرح نیست.

0 949

حسابداراپ

یک عضو ناظر شورای پول و اعتبار اعلام کرد: تاکنون هیچ بحثی مبنی بر لغو مجوز بانک ها مطرح نشده است.

.
به گزارش بینا، سیدکاظم دلخوش، با اعلام این خبر به موج گفت: در حال حاضر اولویت شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی تعیین تکلیف موسسات مالی فاقد مجوز بر اساس قانون بازار غیر متشکل پولی است.

.
وی با بیان اینکه بسیاری از این موسسات در گذشته با تاسیس تعاونی اعتبار و اخذ مجوز از وزارت تعاون فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: برای ایجاد نظام یکپارچه پولی و مالی و نظارت دقیق بر فرآیندهای مالی کشور ساماندهی این موسسات و یا لغو مجوز واحدهای متخلف یک ضرورت اجتناب ناپذیر به شمار می رود.

.

پندار سیستم

دلخوش مطرح شدن برخی از موضوعات در رابطه با لغو مجوز برخی از بانک های خصوصی را غیرکارشناسی دانست و اظهار داشت: چنانچه بانک ها خارج از چارچوب قانون پولی و مالی کشور اقدامی انجام داده باشند به طور حتم شورای پول و اعتبار و دیگر دستگاه های نظارتی با آنها برخورد خواهند کرد.

.

وی گفت: صدور مجوز بانک ها پس از ارزیابی ها و مطالعات گسترده در بانک مرکزی و دیگر نهادهای ذی ربط صورت می گیرد و پس از آن نیز تمام فرآیندهای پولی و مالی بانک ها در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور کنترل می شود.

.
عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه تمام موضوعات مرتبط با تخلفات احتمالی بانک ها باید به صورت ویژه در شورای پول و اعتبار مورد بررسی قرار گیرد، اضافه کرد: در حال حاضر نام هیچ بانکی مبنی بر لغو مجوز مطرح نیست و چنانچه تخلفی وجود داشته باشد دستگاه های نظارتی با جدیت برخورد خواهند کرد.

.
دلخوش در پاسخ به این سوال که در صورت لغو مجوز یک بانک تکلیف سهامداران و سرمایه گذاران آن چه می شود؟ خاطرنشان کرد: این بحث زمانی قابل طرح است که تخلف یک بانک محرز شده باشد و بانک مرکزی تصمیم به لغو مجوز آن بگیرد، اما تا قبل از اثبات ایراد قانونی نمی توان در این رابطه اظهار نظر کرد.

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.